1 BERILO
Bog daje novo življenje
Berilo iz knjige preroka Izaija (Iz 43,16-21)
Tako govorí Gospod, ki je utrl pot skozi morje in stezò skozi deroče vode, ki vodi v boj vozove in konje, vojsko in junake: Zdaj ležijo vsi skupaj in ne vstanejo več, stleli so kakor stenj in ugasnili. Ne spominjajte se prejšnjih reči, ne mislite na nekdanje reči. Glejte, nekaj novega bom narédil, zdaj klije, mar ne opazite? Da, speljal bom pot skozi puščavo in reke skozi pustinjo. Slavile me bodo živali polja, šakali in noji, da sem jim dal vodo v puščavi in reke v pustinji, da sem napójil svoje ljudstvo, svoje izvoljeno, ljudstvo, ki sem ga zase upodóbil, da bodo pripovedovali mojo hvalo
PSALM 126
Odpev: »Velike reči je Gospod za nas stóril.«
Ko je Gospod dal, da so se vrnili sionski jetniki,
smo bili kakor tisti, ki sanjajo.
Tedaj so bila naša usta polna smeha
in naš jezik vriskanja.
Odpev: »Velike reči je Gospod za nas stóril.«
Tedaj so govorili med narodi:
»Velike reči je Gospod stóril zanje.«
Velike reči je Gospod za nas stóril,
vsi smo bili zato veseli.
Odpev: »Velike reči je Gospod za nas stóril.«
Gospod, daj, da se vrnemo,
kakor se vrnejo potoki v puščavo.
Tisti, ki sejejo v solzah,
žanjejo z vriskanjem.
Odpev: »Velike reči je Gospod za nas stóril.«
Odhajajo, odhajajo z jokom,
ko nosijo seme za setev.
Prihajajo, prihajajo z vriskanjem,
ko nosijo svoje snope.
Odpev: »Velike reči je Gospod za nas stóril.«
2. BERILO
Kristusu moramo biti v vsem podobni
Berilo iz pisma apostola Pavla Filipljanom (Flp 3,8-14)
Bratje in sestre, za izgubo imam vse zaradi vzvišenosti spoznanja Kristusa Jezusa, mojega Gospoda. Zaradi njega sem zavrgel vse in imam vse za smeti, da bi si prislužil Kristusa in zažível v njem; in to ne s svojo pravičnostjo, ki izvira iz postave, ampak s pravičnostjo, ki je po veri v Kristusa, se pravi s pravičnostjo, ki je iz Boga in sloni na veri. Tako bi spoznal njega in moč njegovega vstajenja ter svoj delež pri njegovem trpljenju, pri tem pa postajam podoben njegovi smrti, da bi kako mogel priti do vstajenja od mrtvih. Ne, kakor da bi to že dosegel ali prišel do popolnosti, vendar pa se trudim, da bi to osvójil, ker je tudi mene osvójil Kristus Jezus. Ne mislim, bratje, da sem to dosegel. Eno pa: pozabljam, kar je za menoj, in se iztegujem proti temu, kar je pred menoj, ter tečem proti cilju po nagrado, h kateri nas od zgoraj kliče Bog v Kristusu Jezusu.
EVANGELIJ
Vrstica pred evangelijem
Obrnite se k meni z vsem svojim srcem, govorí Gospod, kajti milostljiv sem in usmiljen.
Grešnik ne sme obsojati grešnika
Iz svetega evangelija po Janezu (Jn 8,1-11)
Tisti čas je Jezus krenil proti Oljski gori. Zgodaj zjutraj se je spet napótil v tempelj. Vse ljudstvo je prihajalo k njemu, on pa je sédel in jih učil. Pismouki in farizeji so tedaj pripeljali ženo, ki so jo zalotili pri prešuštvovanju. Postavili so jo v sredo in mu rekli: »Učitelj, tole ženo smo zasačili v prešuštvovanju. Mojzes nam je v postavi ukazal take kamnati. Kaj pa ti praviš?« To so govorili, ker so ga preizkušali, da bi ga lahko tožili. Jezus se je sklonil in s prstom pisal po tleh. Ko pa so ga kar naprej spraševali, se je vzravnal in jim rekel: »Kdor izmed vas je brez greha, naj prvi vrže kamen vanjo.« Nato se je spet sklonil in pisal po tleh. Ko so to slišali, so drug za drugim odhajali, od najstarejših dalje. In ostal je sam in žena pred njim. Jezus se je vzravnal in ji rekel: »Kje so, žena? Te ni nihče obsódil?« Rekla je: »Nihče, Gospod.« In Jezus ji je dejal: »Tudi jaz te ne obsojam. Pojdi in odslej ne gréši več!«
Jezusova tišina, ki preseneti nasilneže
Pismouki in farizeji mu privedejo neko žensko… jo postavijo predenj, skoraj kot bi ne bila oseba, ampak samo predmet, ki ga vzameš, neseš, postaviš sem ali tja, kakor jim je prav, celo v smrt. To so pismouki, ki postavijo Boga zoper človeka, najslabše, kar se utegne zgoditi z vero. Berejo sveto pismo na pol, gluhi za preroke (»Saj nimam veselja nad smrtjo tistega, ki mora umreti, govori Gospod« Ezk 18,32).
Postavili so jo v sredo. Kamniti pogledi vanjo. Strah, ki ji iz srca sili v oči, ki so slepe, ker nimajo nikogar, na kom bi se zaustavile. Okrog nje se je zaprl sodni krog samih moških, ki se imajo za pravične do te mere, da se istočasno polastijo vsake vloge: najprej tožniki, nato sodniki in na koncu rablji.
Vprašajo Jezusa: Ali se sme ali ne ubiti v imenu Boga? Predstavljajo si, da bo Jezus rekel, da ne, s tem ga bodo ujeli v past, ker bodo tako dokazali, da je proti Postavi, bogokletnež.
Jezus se skloni in začne s prstom pisati po tleh… v ta bes ubijalskih besed in kretenj vrine premor v tišini; ne nasprotuje naravnost, ker bi jih še bolj razbesnel. Nakar spodnese vse, ki imajo ubijalsko vero, s tem, ko jim samo reče: tisti, ki je brez greha, naj prvi vrže kamen vanjo.
Greh in kamni? Z nekaj jasnih besed Jezus spodnese shemo zločin/kazen, tisto, na kateri smo utemeljevali naše strahove in velik del naših notranjih prividov. Ostaneta sama Jezus in žena, in sedaj on vstane pred njo, kot pred pričakovano in pomembno osebnostjo. In spregovori. Nihče ni z njo govoril: Žena, kje so? Nihče te ni obsodil? Niti jaz te ne obsodim, pojdi. In ne zahteva, da bi izpovedala greh, niti jo ne vpraša, če se kesa. Jezus piše, ne več po tleh, ampak v srce tiste žene, in beseda, ki jo izpiše, je: v bodoče.
Pojdi in odslej ne greši več. Šest besed, ki zadoščajo, da spremenijo življenje. Naj je tista žena storila karkoli, ne ostane nič več, izbrisano, izničeno, uničeno. Odslej naprej: »Žena, ti si zmožna ljubiti, še naprej lahko ljubiš, ljubiš prav, ljubiš mnogo. To stori…« Ne vpraša, kaj je storila, pokaže ji, kaj bo lahko storila. Ona ne pripada več svoji zablodi, marveč svoji prihodnosti, semenom, ki bodo posejana, ljudem, ki jih bo ljubila.
Odpuščanje ni nekaj, kar sprošča preteklost, veliko več stori: sprošča prihodnost. In tisto dobro, ki je možno, samo možno, jutrišnje, več velja kot sedanje zlo. V svetu evangelija je dobro tisto, ki razveljavi hudo, in ne nasprotno.
Odpuščanje je resnični dar, edini dar, ki ne bo več iz nas storil žrtve, ne bo več delal žrtev, ne zunaj ne znotraj nas.
Tisto, kar peče
Kaj nas danes ali nekoč lahko peče? Kaj je ob tem spoznala Bernardka Soubirous? Ko se spoznanje dopolni z občutenjem za sveto, nas to vodi k spremembi.
Razmišljanje na peti postni teden pred tiho nedeljo: https://www.youtube.com/watch?v=zIWRo2tys-Y
Jožef Poje
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Izidor Seviljski, škof, cerkveni učitelj, v torek Vincencij Ferrer, duhovnik, v sredo Irenej iz Srema, škof, mučenec, v četrtek Janez krstnik de la Salle, duhovnik, redovni ustanovitelj, nedelja je Cvetna.
Škofje so na 30. seji Stalnega sveta SŠK, ki je bila 18. oktobra 2021, sklenili, da bo danes, na tiho nedeljo, potekal dan molitve in sprave za žrtve spolnih zlorab v Cerkvi in družbi v Sloveniji.
Vse maše bodo zvečer ob 19h razen torka, ko bo zjutraj ob 8,15. V petek zvečer po maši bo izpostavljeno Najsvetejše in molitev križevega pota. V soboto po maši bo prav tako molitev pred Najsvetejšim.
17. radijski misijon na Radiu Ognjišče pod geslom Hodimo skupaj bo ves teden od 3. do 9. aprila. S svojimi razmišljanji v osrednjih dnevnih govorih (ob 17.00) bodo sodelovali: nadškof Alojzij Cvikl, s. Rebeka Kenda, škof Andrej Saje, br. Miran Špelič, Tomaž Kete, Slavko Rebec in škof Maksimilijan Matjaž. V kratkih govorih, svetovalnici in pogovorih bodo sodelovali še drugi duhovniki, redovniki, redovnice in laiki. Vsak dan bosta misijonska govora ob 10.15 in 17.00. Ponovitev bo vsak večer med 22. in 24. uro. Posnetki bodo na voljo tudi v radijskem arhivu na spletni strani Radia Ognjišče. V času misijona bo od ponedeljka do sobote radijska sveta maša ob 19h. Vsak večer ob 20h bo pogovorni večer, v katerem boste lahko sodelovali poslušalci. V času misijona je petek, 8. aprila, načrtovan kot spovedni dan. Kapucini v Loki bodo od 7hdo 19hves čas na razpolago za spoved.
Otroci imajo verouk po urniku. Prvi, drugi in tretji razred naj pridejo v veroučno učilnico, ostali razredi k cerkvi.
Spovedovanje na Cvetno nedeljo bo od 6,45 dalje in ves dopoldan. Izkoristite čas zlasti po 10. uri ali popoldne od 14,30 do 16h, ko bosta na razpolago dva spovednika. Ob 15,30 bo tiha sv. maša. K velikonočni spovedi vabljeni tudi starši in botri letošnjih birmancev.
Prihodnji ponedeljek (11. 4.) bom ves dan na razpolago ostarelim in bolnim. Pokličite k bolnemu ali ostarelemu pravočasno, dokler je živ. Duhovnikova služba je za žive, pokopavanje mrtvih je stvar pogrebne službe…
Po maši lahko spodaj pred vhodom v dvorano vzamete oljčne vejice. Dar zanje je namenjen obnovi slovenskih istrskih cerkva.
SVETE MAŠE
PO 4. 4.19,00:+ Franc Čadež, Čudetov
TO 5. 4.8,15:Za zdravo pamet in dar vere
SR 6. 4. 19,00: + Jožef Jelovčan, 30. dan
+ Edvard Govekar, obl.
ČE 7. 4. 19,00: + Lenart Jesenko, 4. obl.
PE 8. 4. 19,00: ++ Starši Arnolj, Volča
SO 9. 4. 19,00: + Ivan Dolenec, 30. dan
+ Francka Pintar
NE 10. 4. 7,00:+ Minka Dragman
10,00: ++ Viktor in Rozalija Jelovčan, obl.
15,30: Za župljane
Molitev za domovino ob izbiri njenih voditeljev
Dobri Bog, oče vseh ljudi,
v času velike stiske v naši domovini in po svetu izbiramo
može in žene, ki bodo nosili bremena odgovornosti
pri delu za pravičnost, varnost in mir med nami in v svetu.
Zahtevno pot bomo zmogli v sodelovanju in z močjo tvojega Duha.
On nas utrjuje v tvoji ljubezni in skrbi za vse ljudi.
Naj omehča naša srca, da bomo premagovali prepire in razdore ter spoštovali tvojo podobo v vsakem človeku.
Jezus, Božji Sin!
Ti si se na križu daroval za vsakega izmed nas,
da nas vse osvobodiš spon in grehov ter nam podariš zgled svoje darujoče ljubezni.
Podari izvoljenim pogum, moč, poštenost in nesebičnost pri delu za blagor domovine.
Usliši, dobri Oče, priprošnje Marije Pomočnice,
naše tolažnice, ter vseh naših zavetnikov!
Po Kristusu, našem Gospodu. Amen
Slovenska škofovska konferenca
Molitev, ki jo je pripravila Papeška komisija za zaščito otrok ob dnevu molitve in sprave za žrtve spolnih zlorab v Cerkvi in družbi
Nebeški Oče,
ki ljubiš in skrbiš za vse svoje otroke, še posebej za najmanjše in najbolj ranljive,
Tebi izročamo življenja številnih otrok in ranljivih odraslih, ki so bili spolno zlorabljeni in
katerih zaupanje in nedolžnost sta bili uničeni.
Pomagaj nam slišati njihove krike bolečine in prevzeti odgovornost za toliko zlomljenih življenj.
Molimo, da bi v svojih skupnostih in družinah našli razumevanje in podporo,
da bi se s pomočjo Tvoje milosti zacelile njihove rane in da bi znova našli mir.
To Te prosimo po našem Gospodu Jezusu Kristusu, Tvojem Sinu,
ki nam je bil enak v vsem, razen v grehu, in s Teboj v občestvu Svetega Duha, ki živiš in kraljuješ vekomaj.
Amen.