10. nedelja med letom (leto B), nedelja, 6. junija 2021
»Kdor namreč uresničuje Božjo voljo, ta je moj brat, sestra in mati.« (Mr 3,35)
1. berilo
Sovraštvo bom naredil med tvojim in ženinim zarodom
Berilo iz 1. Mojzesove knjige (1 Mz 3,9-15)
Potem ko je Adam jedel od drevesa, ga je Gospod Bog poklical in mu rekel: »Kje si?« Rekel je: »Slišal sem tvoj glas v vrtu, pa sem se zbal, ker sem nag, in sem se skril.« Pa je rekel: »Kdo ti je povedal, da si nag? Si mar jedel z drevesa, s katerega sem ti prepovedal jesti?« Človek je rekel: »Žena, ki si mi jo dal, mi je dala z drevesa, in sem jedel.« Gospod Bog je rekel ženi: »Zakaj si to storila?« Žena je odgovorila: »Kača me je zapeljala, in sem jedla.« Gospod Bog je rekel kači: »Ker si to storila, bodi prekleta med vso živino in vsemi živalmi polja. Po trebuhu se boš plazila in prah jedla vse dni življenja. Sovraštvo bom narédil med teboj in ženo ter med tvojim zárodom in njenim zárodom. On ti bo glavo strl, ti pa boš prežála na njegovo peto.«
Psalm 130
Odpev: »Pri Gospodu je dobrota, pri njem je obilje rešitve.«
Iz globočine, o Gospod, kličem k tebi,
Gospod, usliši moje klice.
Tvoja ušesa naj poslušajo
glas moje ponižne prošnje.
Odpev: »Pri Gospodu je dobrota, pri njem je obilje rešitve.«
Če boš gledal, o Gospod, na krivdo,
Gospod, kdo bo mogel obstati?
Toda pri tebi je odpuščanje,
da bi ti v spoštovanju služili.
Odpev: »Pri Gospodu je dobrota, pri njem je obilje rešitve.«
Upam v Gospoda, moja duša upa,
čakam na njegovo besedo.
Moja duša čaka na Gospoda
bolj kakor stražarji na jutro.
Odpev: »Pri Gospodu je dobrota, pri njem je obilje rešitve.«
Bolj kakor stražarji jutro,
naj Izrael pričakuje Gospoda!
Zakaj pri Gospodu je dobrota, pri njem je obilje rešitve.
On bo rešil Izraela vse njegove krivde.
Odpev: »Pri Gospodu je dobrota, pri njem je obilje rešitve.«
2. berilo
Verujemo, zato govorimo
Berilo iz 2. pisma apostola Pavla Korinčanom (2 Kor 4,13-5,1)
Bratje in sestre, ker imamo istega duha vere, kakor je pisano: ›Veroval sem, zato sem govóril,‹ tudi mi verujemo in zato tudi govorimo. Vemo namreč, da bo tisti, ki je obúdil Gospoda Jezusa, tudi nas obúdil z Jezusom in nas hkrati z vami postavil predse. Vse to je namreč zaradi vas, da bi se milost zaradi večje množice pomnožila in s tem obogatila zahvaljevanje v Božjo slavo. Zato ne omagujemo. Nasprotno, čeprav naš zunanji človek razpada, se naš notranji iz dneva v dan obnavlja. Naša trenutna lahka stiska nam namreč pripravlja čez vso mero vzvišeno, večno bogastvo slave, ker se ne oziramo na to, kar se vidi, ampak na to, kar se ne vidi. Kar se namreč vidi, je začasno, kar pa se ne vidi, je večno. Vemo namreč tole: če razpade naša zemeljska hiša, ki je le šotor, imamo v nebesih zgradbo od Boga, hišo, ki je niso naredile roke in je večna.
Aleluja
Aleluja. Zdaj bo vladar tega sveta izgnan, govorí Gospod, in ko bom povzdignjen z zemlje, bom vse pritegnil k sebi. Aleluja.
Evangelij
Hudi duh bo premagan
Iz svetega evangelija po Marku (Mr 3,20-35)
Tisti čas je Jezus prišel s svojimi učenci v hišo. Spet se je zbrala množica, tako da še jesti niso utegnili. Ko so njegovi sorodniki to izvedeli, so šli na pot, da bi ga na silo odvedli, kajti govorili so, da ni priseben. Pismouki, ki so prišli iz Jeruzalema, so govorili: »Beelzebúl ga je obsédel in s poglavarjem hudih duhov izganja hude duhove.« Tedaj jih je poklical k sebi in jim v prispodobah govóril: »Kako more satan izganjati satana? Če je kraljestvo samo proti sebi razdeljeno, takšno kraljestvo ne more obstati. Če je hiša sama proti sebi razdeljena, takšna hiša ne more obstati. Če se torej satan vzdigne sam proti sebi in se razdeli, ne more obstati, ampak je konec z njim. Nihče ne more vdreti v hišo močnega in mu izropati premoženja, če močnega prej ne zveže; šele tedaj bo izropal njegovo hišo.
Resnično, povem vam: Človeškim sinovom bo vse odpuščeno, grehi in kletve, kolikor jih bodo izrekli. Kdor pa preklinja Svetega Duha, vekomaj ne bo dosegel odpuščanja, ampak ga bo greh večno bremeníl.« To je povedal, ker so govorili: »Nečisti duh ga je obsédel.«
Tedaj so prišli njegova mati in njegovi bratje. Stali so zunaj, poslali ponj in ga poklicali. Okrog njega je sedela množica in so mu rekli: »Glej, tvoja mati, tvoji bratje in tvoje sestre so zunaj in te želijo.« Odgovóril jim je: »Kdo je moja mati in kdo so moji bratje?« In ozrl se je po tistih, ki so sedeli okrog njega, in rekel: »Glejte, to so moja mati in moji bratje! Kdor namreč izpolnjuje Božjo voljo, ta je moj brat, sestra in mati.«
Kje si?
1) Bog je človeka ustvaril po svoji podobi, po svoji podobnosti ga je ustvaril, da bi bil skupaj z Njim v odnosu, v katerem ni nič nevarnega in v katerem se ni potrebno skrivati. Tako je tudi bilo, in bilo je zelo dobro (1 Mz 1,31).
Toda hudič, ki se je tej edinosti že davno odpovedal, ni prenesel, da bi človek in Bog lahko bila skupaj. Zato je začel; z dvomi, z lažmi, z zapeljevanjem. In človek je nasedel ter se tako odtrgal iz lepote Odnosa. Greh je človeka slekel odnosa in človek se je zavedel, da je gol, sam in ranljiv. Zato se skrije. Tudi pred Gospodovim glasom. Po tem izgubljenem raju tako vse do danes doni Gospodov klic človeku: “Kje si?”
Ta izgubljeni raj je danes v vsakem človeškem srcu, v katerem Gospod človeka ne pušča samega, mu pa dovoli, da se sam odloči ali se bo še naprej skrival za iskanjem krivcev (“Žena mi je dala”), ali bo ponovno upal zaprositi za objem ljubezni.
Psalmist se odloči za slednje in izpove besede, ki jih v sebi nosi vsak.
Če si le upa priznati …
Iz globočine, o Gospod, kličem k tebi,
Gospod usliši moje klice.
Tvoja ušesa naj poslušajo
glas moje ponižne prošnje.
Srce, ki si ponovno upa zahrepeneti, ne bo ostalo samo in razočarano. Kajti ni samo človeško srce, ki išče Gospoda, temveč je, kot na tolikih mestih pravi Beseda, On prvi, ki od padca naprej išče človeka. Raj se tako zgodi tam, kjer se Bog in človek naposled končno srečata v svojih hrepenenjih.
2) Za vse nas je to mogoče po daritvi Jezusa Kristusa, kajti po padcu je bilo nemogoče, da bi človek sam našel pot k Bogu. Temeljna vez je bila pretrgana, človeška narava pa pičena s strupom nezaupanja, dvoma in strahu. Potrebno je bilo, da se Božja narava poistoveti in vase prevzame človeško padlo naravo ter jo združeno v osebi Kristusa dvigne v občestvo z Bogom. Za nas je tako možen dostop do Očeta prav preko Sina.
“Vemo namreč, da bo tisti, ki je obudil Gospoda Jezusa, tudi nas obudil z Jezusom in nas hkrati z vami postavil predse.”
Po krstu smo mi že s Kristusom pred Očetom in vendar še na tej zemlji. Zato je kristjan tisti, ki ima noge trdno na tleh, pogled pa usmerjen na cilj. Edino tako se lahko z vsem pogumom in močjo sooči s tem, kar se dogaja “tukaj in sedaj” ter neha bežati in se skrivati za najrazličnejša grmovja nemoči, obtoževanja, iskanja krivcev in malodušja.
Žena, ki je na porodu in ve, da je cilj novo življenje, preživi vse potrebne bolečine in stiske, kajti vse to ni nič v primerjavi z nagrado, ki jo čaka. K temu nas spodbuja tudi Pavel, ko trenutne stiske (ki zanj niso bile majhne) imenuje lahke v primerjavi z večnim bogastvom slave, ki se sedaj še ne vidi.
Potrebno je videti onkraj in čez navidezno, da bi lahko s pogumom in močjo živeli na nogah danes!
3) Da pa na ta cilj ne bi pozabili ter imeli pogled usmerjen v pravo smer, nam Jezus v evangeliju pokaže pot. Ozre se po tistih, ki sedijo okrog njega in poslušajo njegovo besedo, in reče: “Glejte, to so moja mati in moji bratje! Kdor namreč izpolnjuje Božjo voljo, ta je moj brat, sestra in mati.”
Kako bi namreč lahko izpolnili Njegovo voljo, če prej ne umolknemo, se usedemo k Jezusovim nogam in prisluhnemo? Kako naj spoznamo in izpolnimo Njegov načrt, če ostajamo “zunaj” in ne med tistimi, ki sedijo “okrog njega”?
Biti brat, sestra in mati Kristusa torej pomeni priti iz svojih “grmov” skrivanja, pomeni se pustiti najti glasu, ki kliče: “Kje si?” in stopiti blizu oziroma pustiti Bogu, da postane naš bližnji. Da vstopi v našo notranjost in mi v Njegovo. Ko se namreč zgodi to srečanje, se odprejo nebesa, odpre se pot in vrne se pogum.
Pa vendar smo pogosto še vedno raje med Jezusovimi sorodniki, ki so stali zunaj ali med Judi iz Jeruzalema, ki so iskali vse možne, tudi nerazumske razloge, da bi se zavarovali pred vznemirljivo Besedo, ki se jim je približala. Kako močno tudi nas ta Beseda vznemirja, ker pove vse! In ker povabi tja, kamor se sami vse od prvega padca ne upamo več – v Odnos iskrenosti, ranljivosti, prosojnosti in zaupanja.
In vendar si, čeprav nas je strah, točno tega želimo. Sam Sveti Duh v nas ponavlja: “Iz globočine, o Gospod, kličem k tebi …”
Zakaj se torej ne bi predali? Zakaj ne bi končno dovolili, da srce dobi odgovor in se sreča s tistim, ki nas prvi išče in po nas hrepeni, da bi nas ponovno objel in napojil?
Zakaj ne bi ponovno stopili iz “grma” in pustili, da Pogled posije tja, kjer je že dolgo dvom, mraz in strah ter pustili, da srce na ta Božji: “Kje si?”, odgovori s svojim, četudi kdaj plahim: “Tukaj sem.”
Takrat se namreč vse spremeni!
Vir: Blog Bom vrgla mreže (Anja Kastelic), foto: Unsplash, obj.: M. B.
Skupaj in z Njim – 10. nedelja med letom
Družinsko molitveno bogoslužje
Kateheza (pripravila Milena Svetlin)
Razmišljanje ob Božji besedi (pripravil Jožef Poje)
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Robert Newminstrski, opat, v torek Medard, škof, v sredo Primož in Felicijan, mučenca, zavetnika podružnične cerkve na Gabrški gori, v petek je praznik Srca Jezusovega, goduje Barnaba, apostol, v soboto Marijino brezmadežno srce, nedelja je 11 med letom, »žegnanjska nedelja« – poljanski »sejm« – 51 let posvetitve cerkve; goduje Anton Padovanski, redovnik, cerkveni učitelj.
Maše ta teden bodo vse zvečer ob 20h razen torka, ko bo zjutraj ob 7h. V sredo bo ob 19h sveta maša tudi na Gabrški gori. V nedeljo bo v primeru sproščanja ukrepov predvidoma še zadnjič sv. maša ob 9. uri. Ko ne bo več prenosov nedeljske maše po spletni strani, bo druga maša spet ob 10h.
V petek in v soboto po maši bo pol ure izpostavljeno Najsvetejše za osebno in skupno molitev.
Birmanci imajo v sredo, četrtek in petek zvečer ob 20h prvo tretjino devetdnevnice.
Bog lonaj za okrasitev pri Telovski procesiji in vsem za sodelovanje!
Na stojalu z verskim tiskom so na razpolago prijavnice za letošnji oratorij, ki bo potekal od 4. 7. do 9. 7. Izpolnjene animatorji pobirajo danes in prihodnjo nedeljo po obeh mašah.
Osmošolci, ki zaradi karantene niste mogli obiskati veroučnega srečanja in dokončati letnika ter prejeti spričevala, se oglasite z delovnim zvezkom v soboto, 12. 6., od desetih do dvanajstih v veroučni učilnici. Pridružite se tudi veroukarji iz ostalih razredov, ki niste še pokazali delovnega zvezka in zato niste prejeli spričevala.
SVETE MAŠE
PO 7. 6. 20,00: + Matevž Šubic, obl.
TO 8. 6. 7,00: Po namenu
SR 9. 6. GABRŠKA GORA 19,00: + Frančiška Pintar
20,00: ++ Starši in sorodniki iz družine Končan
ČE 10. 6. 20,00: ++ Ivana Lavtar in Katarina Svoljšak
PE 11. 6. 20,00: + Martin Justin, 30. dan
SO 12. 6. 20,00: + Tončka Jesenko
NE 13. 6. 7,00: Za župljane
9,00: ++ Matej in Andrej Buh