3. nedelja med letom (leto C), nedelja Božje besede, 23. januarja 2022
Oči vseh v shodnici so bile uprte vanj. »Danes se je to Pismo izpolnilo, kakor ste slišali« (Lk 4,20-21).
1. BERILO
Zbrano ljudstvo razume postavo, ko se bere
Berilo iz Nehemijeve knjige (Neh 8,2-4.5-6.8-10)
Tiste dni je dal duhovnik Ezra prinesti knjigo postave pred zbor, pred može in žene, in pred vse tiste, ki so ji mogli z razumevanjem prisluhniti. To je bilo prvi dan sedmega meseca. Na trgu pred Vodnimi vrati je bral iz nje od trenutka, ko se je zdanilo, do popoldneva, pred možmi in ženami in pred tistimi, ki so mogli umeti. Ušesa vsega ljudstva so bila obrnjena h knjigi postave. Pismouk Ezra je stal na lesenem odru, ki so ga za to pripravili. Ko je Ezra, ki je stal višje od ljudstva, odprl knjigo pred očmi vsega ljudstva, je vse ljudstvo vstalo. Ezra je hvalil Gospoda, vélikega Boga, vse ljudstvo pa je s povzdignjenimi rokami odgovarjalo: »Amen! Amen!« Pripognili so se ter poklonili Gospodu z obrazom do zemlje. Brali so iz knjige Božje postave po odstavkih in razlagali pomen, da so mogli razumeti, kar so brali. Tedaj so upravnik Nehemíja, duhovnik ter pismouk Ezra in leviti, ki so poučevali ljudstvo, rekli vsemu ljudstvu: »Ta dan je svet Gospodu, vašemu Bogu. Ne žalujte in ne jokajte!« Vse ljudstvo je namreč jokalo, ko so slišali besede postave. Dalje jim je rekel: »Pojdite, nasitite se s tolstim mesom in se napijte sladkega vina. Pošljite delež tudi tistemu, ki nima nič pripravljenega. Kajti svet je ta dan našemu Gospodu. Ne bodite žalostni, kajti veselje v Gospodu je vaša moč.«
PSALM 19
Odpev: »Gospod, tvoje besede so duh in življenje.«
Gospodova postava je popolna, poživlja dušo;
Gospodovo pričevanje je zanesljivo, nevednega dela modrega.
Gospodovi ukazi so pravi, razveseljujejo srca;
Gospodova zapoved je jasna, razsvetljuje poglede.
Odpev: »Gospod, tvoje besede so duh in življenje.«
Gospodov strah je čist, ostaja na veke;
Gospodove sodbe so resnica, vse so pravične.
Naj ti bodo besede mojih ust in misli mojega srca v veselje
pred tvojim obličjem, Gospod, moja skala, moj rešitelj.
Odpev: »Gospod, tvoje besede so duh in življenje.«
2. BERILO
Vsi smo Kristusovo telo in med seboj udje
Berilo iz 1. pisma apostola Pavla Korinčanom (1 Kor 12,12-30)
Bratje in sestre, kakor je namreč telo eno in ima veliko udov, vsi telesni udje pa so eno telo, čeprav jih je veliko, tako je tudi s Kristusom. V enem Duhu smo bili namreč mi vsi krščeni v eno telo, naj bomo Judje ali Grki, sužnji ali svobodni, in vsi smo pili enega Duha. Tudi telo namreč ni sestavljeno iz enega uda, ampak iz več udov. Če bi noga rekla: »Ker nisem roka, ne spadam k telesu,« vendarle spada k telesu. Če bi uho reklo: »Ker nisem oko, ne spadam k telesu,« vendarle spada k telesu. Kje bi bil sluh, ko bi bilo vse telo oko? Kje bi bil vonj, ko bi bilo vse telo sluh? Tako pa je Bog vse posamezne ude razpostavil po telesu, kakor je hôtel. Ko bi bilo vse skupaj en sam ud, kje bi bilo telo? Tako pa je veliko udov, telo pa je eno. Ne more oko reči roki: »Ne potrebujem te,« tudi ne glava nogam: »Ne potrebujem vas.« Še več, udje, ki se zdijo slabotnejši, so še bolj potrebni, in tistim, ki se nam zdijo manj vredni časti, izkazujemo še večje spoštovanje in z manj uglednimi še lepše ravnamo, medtem ko ugledni tega ne potrebujejo. Da, Bog je sestavil telo in skromnemu namenil več časti, da v telesu ne bi bilo razprtije, marveč bi udje enako skrbeli drug za drugega. Če en ud trpi, trpijo z njim vsi udje, če je en ud v časti, se z njim veselijo vsi. Vi pa ste Kristusovo telo in vsak posamezni je njegov ud. Bog pa je v Cerkvi postavil najprej apostole, drugič preroke, tretjič učitelje; potem čudodelstva, potem milostne darove ozdravljanja, pomoči, vodenja in govorjenja v raznovrstnih jezikih. So mar vsi apostoli? So vsi preroki? Vsi učitelji? Ali vsi delajo čudeže, ali imajo vsi milostne darove ozdravljanja? Ali vsi govorijo jezike? Jih vsi razlagajo?
EVANGELIJ
Lk 4,18
Aleluja
Aleluja. Gospod me je poslal, da prinesem blagovest ubogim, da oznanim jetnikom prostost. Aleluja.
Pismo se izpolnjuje na Jezusu
Iz svetega evangelija po Luku (Lk 1,1-4;4,14-21)
Ker so že mnogi poskušali urediti poročilo o dogodkih, ki so se zgodili med nami, kakor so nam jih sporočili tisti, ki so bili od začetka očividci in služabniki besede, sem sklenil tudi jaz, ko sem vse od začetka natančno poizvedel, tebi, spoštovani Teófil, vse po vrsti popisati, da spoznaš zanesljivost naukov, o katerih si bil poučen. Tisti čas se je Jezus v môči Duha vrnil v Galilejo in glas o njem se je razširil po vsej okolici. Učil je po njihovih shodnicah in vsi so ga slavili. Prišel je v Nazaret, kjer je odraščal. V soboto je po svoji navadi šel v shodnico. Vstal je, da bi bral, in podali so mu zvitek preroka Izaija. Odvil je zvitek in našel mesto, kjer je bilo zapisano: ›Duh Gospodov je nad menoj, ker me je mazilil, da prinesem blagovest ubogim. Poslal me je, naj oznanim jetnikom prostost in slepim, da spregledajo, da zatirane pustim na svobodo, da oznanim leto Gospodove milosti.‹ Nato je zvitek zvil, ga vrnil služabniku in sédel. Oči vseh v shodnici so bile uprte vanj. In začel jim je govoriti: »Danes se je to Pismo izpolnilo tako, kakor ste slišali.«
Hišna Cerkev je kot naše telo
Apostol Pavel Cerkev primerja s telesom, ki ima mnogo udov, pa je vendar eno.
Zato lahko tudi družino, ki je »hišna Cerkev«, primerjamo s telesom. Pavel pravi, da oko ne more reči roki: »Ne potrebujem te.« Kako lepo je, ko lahko v družini iskreno priznamo: »Bodi z mano. Potrebujem te.«
Potrebujemo tudi drugačnost drugega za lastno duhovno in osebnostno rast. Drugačnost v pogledih, potrebah, izražanju, doživljanju, sposobnostih, izzivih in duhovnih darovih. Pavel govori o tem, da nam je Duh dal različne dihovne darove. Darovi, ki jih imam, v prvi vrsti niso zame. Prejel sem jih za to, da bi bili »v korist vseh«, pravi Pavel.
Bog je vsakemu od nas dal svojo (p)osebnost in darove, da z njimi gradimo naše ‘družinsko telo’. Katere duhovne darove je dal meni, da z njimi gradim našo ‘hišno Cerkev’?
Luka M., foto: Vlad Hilitanu, Unsplash
Danes je poseben praznik Besede. Je nedelja Svetega pisma, ta dan, ki je svet Gospodu, našemu Bogu! Dan, ko smo povabljeni, da podobno kakor Izraelsko ljudstvo, ko po dolgih letih babilonskega suženjstva ponovno sliši besede postave in joka od sreče, tudi mi vstopimo v zavest hvaležnosti za Besedo. Kajti brez nje bi bilo res hudo. Izraelci so v dolgih letih odsotnosti besed postave postali presušena zemlja, ki dobro ve, kdaj ponovno pride voda in kako težko je, ko te vode ni in ni.
Kako drugačno moč in užitnost bi imelo naše oznanilo, če bi res verovali, da človek brez evangelija, tega izvira žive vode, umre!
Močna je tudi Pavlova prispodoba Cerkve, ki je kakor telo sestavljeno iz mnogo udov, vsak ud pa ima svoje pomembno poslanstvo. Udje se tako med seboj dopolnjujejo in drug drugega ne ogrožajo!
Nihče torej ne more reči besed; “Ne potrebujem te!” In vendar, koliko takih besed rovari med nami …
Koliko suhe zemlje, ki čaka, da se Pismo izpolni med nami in nas mazili Sveti Duh, ki je duh občestva, duh odnosov in bližine.
On, Sveti Duh je torej ta kri, ki vsemu skrivnostnemu telesu Kristusa daje hrano in življenjski sok!
On je tisti akter, ki kakor dobra kri hrani in povezuje, da vse skladno deluje. Naša kri je evangelij, je Beseda, ki je polna tega Duha in daje življenje, mazili, izbira, pošilja, jetnikom oznanja prostost, slepim vid, zatiranim svobodo. Ta kri telesa je blagovest, je vesela novica namenjena ubogim, tistim, ki se prepoznajo potrebne vesele vesti.
Brez te Besede, ki se najbolj utelesi prav v evharistiji, lahko še tako krepka roka usahne, posuši in povesi, še tako dolga noga opeša in pade … Potrebno je Življenje in akter le-tega vsekakor ni človek. Kako hudo je torej, ko človek misli, da mora celemu svetu pokazati “svoje mišičaste roke” in naše dejavnosti niso več sad Duha, ampak rezultat napora. In kako hudo je, ko se roka in noga kregata, katera je pomembnejša. Takrat Kristusovo telo izgubi pričevalnost.
“Med vami naj ne bo tako…”(prim. Mt 20,26), odgovarja Kristus takratnim učencem in nam danes.
Naj bodo torej naša srečanja v tem tednu maziljena in namenjena blagovesti – dobri besedi. Naj bodo taka, ki bodo vračala očem vid, odpirala zaklenjena vrata ranjenega srca, osvobajala odnose, zatirane od zamer in sovraštva, zavisti in strahu zase.
Naj bo po nas temu tednu, mesecu in letu resnično oznanjen čas Gospodove milosti!
Anja Kastelic
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Frančišek Saleški, škof, cerkveni učitelj, v torek Spreobrnitev apostola Pavla, sklep tedna molitve za edinost kristjanov, v sredo Timotej in Tit, škofa, v četrtek Angela Merici, redovnica, ustanoviteljica uršulink, v petek Tomaž Akvinski, duhovnik, cerkveni učitelj, nedelja je četrta med letom.
Svete maše bodo vse zvečer ob 17h razen četrtka, ko bo zjutraj ob 8h.
Z veroukom v učilnici bomo v dogovoru z gospo ravnateljico ta teden še počakali in bo preko spleta.
Boglonaj vsem, ki ste poravnali naročnino za verski tisk, še posebej tistim, ki ste ceno zaokrožili navzgor. Čakam še dva naročnika za Družino in štiri za Ognjišče.
Škofijska klasična gimnazija in Jegličev dijaški dom v Zavodu sv. Stanislava vabita na dan odprtih vrat, ki bo potekal v soboto, 29. januarja. Ažurne informacije glede dneva odprtih vrat in informativnih dni spremljajte na posebni spletni strani za bodoče dijake: vpis.stanislav.si.
SVETE MAŠE
PO 24. 1. 17,00: + Jože Štravs, obl.
+ Tina Štravs, obl.
++ Hribovcovi
TO 25. 1. 17,00: + Ana Dolenec, 30. dan
SR 26. 1. 17,00: + Janez Prevodnik
ČE 27. 1. 8,00: Po namenu
PE 28. 1. 17,00: + Rozalija Luznar, 1. obl.
SO 29. 1. 17,00: + Janez Čadež, 30. dan
+ Janko Železnik
NE 30. 1. 8,00: Za župljane
10,00: + Ivana Oblak
Škofijska klasična gimnazija in Jegličev dijaški dom v Zavodu sv. Stanislava vas vabita na dan odprtih vrat, ki bo potekal v soboto, 29. januarja 2022.
Ažurne informacije glede dneva odprtih vrat in informativnih dni spremljajte na posebni spletni strani za bodoče dijake: vpis.stanislav.si.
Lepo vabljeni.
Predstavitev Gimnazije Želimlje
Malo za šalo malo zares
Nasvet: najnaprednejša in najučinkovitejša obrambo proti COVID-u…