31. nedelja med letom (leto B), 31. oktobra 2021
»Ko je Jezus videl, da je pametno odgovoril, mu je rekel: ‘Nisi daleč od Božjega kraljestva.’« (Mr 12,34)
1. berilo
Ljubimo Gospoda z vsem srcem
Berilo iz 5. Mojzesove knjige (5 Mz 6,2-6)
Boj se Gospoda, svojega Boga, in vse dni svojega življenja izpolnjuj vse njegove zakóne in zapovedi, ki ti jih dajem: ti, tvoj sin in sin tvojega sina, da se podaljšajo tvoji dnevi. Poslušaj jih, Izrael, in jih vestno izpolnjuj, da ti bo dobro in da se zelo pomnožite v deželi, v kateri se cedita mleko in med, kakor ti je obljubil Gospod, tvoj Bog. Poslušaj, Izrael: Gospod je naš Bog, Gospod je edini! Ljubi Gospoda, svojega Boga, z vsem srcem, z vso dušo in z vso močjo! Te besede, ki ti jih danes zapovedujem, naj bodo v tvojem srcu.
Psalm 18
Odpev: »Ljubim te, Gospod, moja moč in moja skala.«
Ljubim te, Gospod, moja moč in moja skala,
Gospod, moja trdnjava, moj osvoboditelj;
moj Bog, moja pečina, kamor se zatekam,
moj ščit, rog moje rešitve, moje zavetje.
Odpev: »Ljubim te, Gospod, moja moč in moja skala.«
Hvaljen bodi, kličem Gospodu,
in že me reši mojih sovražnikov.
Naj živí Gospod, slavljena moja skala,
naj bo vzvišen Bog moje rešitve!
Odpev: »Ljubim te, Gospod, moja moč in moja skala.«
Pel bom tvojemu imenu,
saj svojemu kralju naklanjaš velike zmage.
Ti izkazuješ dobroto svojemu maziljencu Davidu
in njegovemu zarodu na veke.
Odpev: »Ljubim te, Gospod, moja moč in moja skala.«
2. berilo
Jezus ima neminljivo duhovništvo, ker ostane vekomaj
Berilo iz pisma Hebrejcem (Heb 7,23-28)
Bratje in sestre, duhovnikov v stari zavezi je bilo več, ker jim je smrt preprečevala, da bi ostali dlje, Jezus pa ima, ker ostaja živ na veke, neminljivo duhovništvo. Dokončno lahko odreši tiste, ki po njem prihajajo k Bogu, ker vedno živi, da posreduje zanje. Takšen véliki duhovnik je bil za nas tudi primeren: svet, nedolžen, brez zla; tak, ki je ločen od grešnikov in je postal višji od nebes, tak, ki mu ni treba kakor vélikim duhovnikom dan za dnem žrtvovati najprej za svoje grehe in nato za grehe ljudstva. To je namreč stóril enkrat za vselej, ko je daroval sam sebe. Postava namreč postavlja za vélike duhovnike ljudi, ki so podvrženi slabotnosti; beseda prisege, ki je prišla za postavo, pa postavlja Sina, ki je postal popoln na veke.
Aleluja
Aleluja. Če me kdo ljubi, se bo dŕžal moje besede, govorí Gospod, moj Oče ga bo ljubil in prišla bova k njemu. Aleluja.
Evangelij
Zapoved ljubezni do bližnjega je enaka ljubezni do Boga
Iz svetega evangelija po Marku (Mr 12,28-34)
Tisti čas je eden izmed pismoukov pristopil k Jezusu in ga vprašal: »Katera je prva od vseh zapovedi?« Jezus je odgovóril: »Prva je: Poslušaj, Izrael, Gospod, naš Bog, je edini Gospod. Ljubi Gospoda, svojega Boga, iz vsega srca, iz vse duše, z vsem mišljenjem in z vso močjo. Druga pa je tale: Ljubi svojega bližnjega kakor samega sebe. Večja od teh dveh ni nobena druga zapoved.« Pismouk mu je rekel: »Dobro, učitelj. Resnico si povedal: On je edini in ni drugega razen njega, in ljubiti njega iz vsega srca, z vsem umevanjem in z vso močjo ter ljubiti bližnjega kakor samega sebe je več kakor vse žgalne daritve in žrtve.« Ko je Jezus videl, da je pametno odgovóril, mu je rekel: »Nisi daleč od Božjega kraljestva.« In nihče si ga ni drznil še kaj vprašati.
Misli Benedikta XVI. ob Božji besedi 31. nedelje med letom
Mi smo verovali v Božjo ljubezen. Tako more kristjan izraziti temeljno odločitev svojega življenja. Na začetku kristjanovega bitja ni neka etična odločitev ali velika ideja, ampak srečanje z nekim dogodkom, z neko Osebo, ki daje njegovemu življenju novo obzorje in s tem njegovo odločilno usmeritev. Z osredotočenjem na ljubezen je krščanska vera sprejela to, kar je bilo jedro izraelske vere, vendar je temu jedru pridala novo globino in širino. Verni Izraelec namreč moli vsak dan z besedami iz Pete Mojzesove knjige, v katerih priznava bistvo svojega življenja: »Poslušaj, Izrael: Gospod je naš Bog, Gospod edini! Ljubi Gospoda, svojega Boga, z vsem srcem in vso dušo in vso močjo!« (6,4–5) Jezus je to zapoved ljubezni do Boga povezal v eno zapoved z ljubeznijo do bližnjega, o kateri beremo v Tretji Mojzesovi knjigi: »Ljubi svojega bližnjega kakor sam sebe« (19,18; prim. Mr 12,29–31). Ker nas je Bog prvi vzljubil (prim. 1 Jn 4,10), ljubezen zdaj ni več zgolj neka »zapoved«, ampak odgovor na dar ljubezni, s katero nam Bog prihaja naproti.
Človek postane v resnici to, kar je, ko telo in duša živita v tesni edinosti. Če hoče biti človek le duh in bi rad tako rekoč zavrgel telo kot zgolj živalsko dediščino, zgubita duh in telo svoje dostojanstvo. Če pa z druge strani zanika duha in tako smatra snov, telo kot edino stvarnost, spet zgubi svojo veličino. Toda ne ljubi samo duša ali samo telo; človek, oseba, je tisti, ki ljubi kot enovito bitje, saj ga sestavljata duša in telo. Samo v resnični edinosti obeh postane človek popolnoma on sam.
Po vsem tem premišljevanju ostane dvoje vprašanj glede našega ravnanja: ali lahko ljubimo Boga, ki ga vendar ne vidimo? In: ali je možno ljubezen zapovedati? Na dvojno zapoved ljubezni obstajata dva ugovora, ki se razodevata v teh vprašanjih. Boga ni nihče videl, kako naj ga torej ljubimo? In drugi: ljubezni ni mogoče ukazati, ta je vendar čustvo, ki obstaja ali ne obstaja, a ga ne more ustvariti volja. Zdi se, da Sveto pismo prvi ugovor potrjuje, ko trdi: »Če kdo pravi, da ljubi Boga, pa sovraži svojega brata, je lažnivec. Kdor ne ljubi svojega brata, ki ga vidi, ne more ljubiti Boga, katerega ne vidi« (1 Jn 4,20).
Toda to besedilo nikakor ne izključuje ljubezni do Boga kot nekaj nemogočega; nasprotno, ravnokar navedeno Prvo Janezovo pismo to ljubezen izrecno zahteva. Poudarjena je neločljiva vez med ljubeznijo do Boga in do bližnjega. Obe sta tako tesno povezani med seboj, da postane zatrjevanje ljubezni do Boga laž, če se človek pred bližnjim zapre ali ga celo sovraži. To Janezovo vrstico moramo razlagati tako, da je ljubezen do bližnjega pot, da srečamo tudi Boga, in da nas zapiranje oči pred bližnjim napravi slepe tudi za Boga.
Tako postane ljubezen do bližnjega mogoča v smislu, kot to učita Sveto pismo in Jezus. Ta obstaja ravno v tem, da v Bogu in z Bogom ljubim tudi sočloveka, ki ga sicer ne maram ali niti ne poznam. To pa je mogoče le iz notranjega srečanja z Bogom, srečanja, ki je postalo skupnost volje in sega prav do čustev. Tedaj se učim, da na drugega človeka ne gledam več s svojimi očmi in čustvi, ampak z vidika Jezusa Kristusa. Njegov prijatelj je moj prijatelj. Gledam onkraj zunanjega videza na njegovo notranje pričakovanje znamenja ljubezni, znamenja pozornosti, ki mu ga ne dajem samo po ustanovah, ki so za to pristojne, in ga ne sprejemam morda kot politično nujnost. Gledam s Kristusovimi očmi in dam lahko drugemu človeku več, kot so stvari, ki so mu na zunaj potrebne: lahko ga osrečim s pogledom ljubezni, ki ga potrebuje.
Nadškof Stanislav Zore ob 31. nedelji med letom – celoten posnetek
OZNANILA
Godovi in prazniki ta teden: jutri je zapovedani praznik Vsi Sveti, v torek je Spomin vseh vernih rajnih ali vernih duš dan, v sredo goduje Hubert, zavetnik lovcev, v četrtek Karel (Drago) Boromejski, škof, petek je prvi v novembru, godujeta Zaharija in Elizabeta, starši Janeza Krstnika, sobota je prav tako prva, goduje Lenart, opat. Nedelja je zahvalna, za našo župnijo praznik zakonskih jubilantov ob 10h.
Jutri, na praznik Vseh Svetih, bodo tri svete maše: zjutraj ob 8h, ob 10h in popoldne ob 14h. Ob 15h bodo molitve na pokopališču in blagoslov grobov. Spomnimo se vseh naših pokojnih pri večerni družinski molitvi, darujmo zanje sveto obhajilo in namesto onesnaževanja okolja s pretiranim številom sveč raje darujmo v dober namen ali za sv. maše v nabiralnik v cerkvi.
Na Verne duše, v torek, bodo tri svete maše: zjutraj ob 8,15 v farni cerkvi, ob 10h pri Sv. Volbenku, ob 16h na Volči. V sredo bo sv. maša ob 17h, v četrtek zjutraj ob 8,15, v petek in v soboto ob 17h. V soboto bo sv. maša za lovce.
Na prvi petek bom obiskoval bolnike in ostarele. Po maši bo molitev pred Najsvetejšim in priložnost za sveto spoved.
Svete maše po vaših namenih lahko naročite ali v soboto po večerni maši ali v nedeljo po maši ob 10. uri. Za naročila maš po maši ob 8h je premalo časa. Mašo je možno naročiti tudi v župnijski pisarni, po telefonu ali po elektronski pošti. Za prihod v pisarno služi zvonec na telefonu.
Otroci imajo verouk po urniku.
Letošnje srečanje zakonskih jubilantov bo v nedeljo ob 10h. Skupne pogostitve v spodnjih prostorih zaradi korona razmer tokrat ne bo. Nekaj vabil je še na razpolago na polici z verskim tiskom.
V nedeljo bo darovanje za ogrevanje cerkve in spodnjih prostorov.
PGD Poljane vabi v soboto, 6.11., na dan odprtih vrat. Od 8h do 12h bo pregled gasilnih aparatov, od 9h do 12h ogled opreme in vozil ter zabava za otroke.
SVETE MAŠE
PO 1. 11. 8,00: + Terezija Božnar
10,00: + Franc Alič
14,00: Za župljane
TO 2. 11. 8,15: Po papeževem namenu
Sv. Volbenk 10,00: Za duše v vicah
Volča 16,00: + Janez Stanonik, Volča
SR 3. 11. 17,00: + Florjan Lavtar
ČE 4. 11. 8,15: + Franc Cankar
PE 5. 11. 17,00: + Silvo Jelovčan, 10. obl.
SO 6. 11. 17,00: Za žive in ++ člane Lovske družine Poljane
NE 7. 11. 8,00: Za župljane
10,00: Po namenu zakonskih jubilantov