5. velikonočna nedelja (leto B), 2. maja 2021
»Kdor ostane v meni in jaz v njem, rodi obilo sadu, kajti brez mene ne morete ničesar storiti ničesar.« (Jn 15,5)
1. berilo
Barnaba razloži apostolom, kako je Pavel na poti videl Gospoda
Berilo iz apostolskih del (Apd 9,26-31)
Tiste dni je Savel prišel v Jeruzalem, kjer se je skušal pridružiti učencem. Toda vsi so se ga bali in mu niso verjeli, da je učenec. Tedaj se je zanj zavzel Barnaba in ga predstavil apostolom. Povedal jim je, kako je Savel med potjo videl Gospoda, ki mu je govóril, in kako je v Damasku brez strahu nastopal v Jezusovem imenu. Poslej se je z njimi družil v Jeruzalemu in pogumno govóril v Gospodovem imenu. Razpravljal je s helenisti in se z njimi prerekal, ti pa so ga nameravali ubiti. Ko so bratje to zvedeli, so ga odpeljali v Cezarejo, nato pa poslali v Tarz. Cerkev je tedaj po vsej Judeji, Galileji in Samariji živela v miru. Izgrajevala se je, napredovala v strahu Gospodovem ter rastla v tolažbi Svetega Duha.
Psalm 22
Odpev: »Gospodu gre moja hvalnica.«
Ps 22,26-27.28.30.31-32
Svoje zaobljube bom izpolnil pred tistimi, ki se ga bojijo.
Ubogi bodo jedli in se nasitili,
hvalili bodo Gospoda tisti, ki ga iščejo;
naj jim sŕca živijo na veke.
Odpev: »Gospodu gre moja hvalnica.«
Spomnili se bodo in se vrnili h Gospodu vsi konci zemlje;
pred njim bodo padle na kolena vse družine narodov.
Hranijo se in padajo na kolena vsi krepki na zemlji,
pred njim se klanjajo vsi, ki se v prah pogrezajo.
Odpev: »Gospodu gre moja hvalnica.«
Moja duša pa bo živela le njemu, moj zarod mu bo služil.
O mojem Gospodu bodo pripovedovali prihodnjemu rodu,
oznanjali bodo njegovo pravičnost.
Ljudstvu, ki bo šele rojeno, bodo govorili: »Gospod je to narédil.«
Odpev: »Gospodu gre moja hvalnica.«
2. berilo
Jezusova zapoved je, da verujemo in se ljubimo
Berilo iz 1. Janezovega pisma (1 Jn 3,18-24)
Otroci, ne ljubimo z besedo, tudi ne z jezikom, ampak v dejanju in resnici. Po tem bomo tudi spoznali, da smo iz resnice. In pred njim bomo pomirili svoje srce, če nas srce obsoja; saj je Bog večji od našega srca in vé vse. Preljubi, če pa nas naše srce ne obsoja, smo lahko z Bogom zaupni in dobimo od njega, kar ga prosimo, ker se držimo njegovih zapovedi in delamo, kar mu je všeč. To pa je njegova zapoved, da verujemo v ime njegovega Sina Jezusa Kristusa in se ljubimo med seboj, kakor nam je zapovedal. Kdor se drži njegovih zapovedi, ostaja v Bogu in on v njem. Da ostaja v nas, pa spoznamo po Duhu, ki nam ga je dal.
Aleluja
Aleluja. Ostnite v meni in jaz v vas, govorí Gospod. Kdor ostane v meni, rodi obilo sadu. Aleluja.
Evangelij
Kdor ostane v meni in jaz v njem, ta rodi obilo sadu
Iz svetega evangelija po Janezu (Jn 15,1-8)
Tisti čas je Jezus rekel svojim učencem: »Jaz sem prava vinska trta in moj Oče je vinogradnik. Vsako mladiko na meni, ki ne rodi sadu, odstrani; in vsako, ki rodi sad, otrebi, da rodi še več sadu. Vi ste že čisti po besedi, ki sem vam jo povedal. Ostanite v meni in jaz v vas. Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike. Kdor ostane v meni in jaz v njem, rodi obilo sadu, kajti brez mene ne morete ničesar storiti. Če kdo ne ostane v meni, ga vržejo proč kakor mladiko in se posuši. Te mladike poberejo in vržejo v ogenj in zgorijo. Če ostanete v meni in moje besede ostanejo v vas, prosíte, kar koli hočete, in se vam bo zgodilo. V tem je poveličan moj Oče, da obrodite obilo sadu in postanete moji učenci.«
5. velikonočna nedelja
Družinsko molitveno bogoslužje
Kateheza (pripravila Milena Svetlin)
Pomlad je, narava se prebuja. Ko boste na nedeljskem sprehodu, poiščite mladike rastlin v vaši okolici. Jih znate poimenovati?
Kdor ostane v meni in jaz v njem, rodi obilo sadu, kajti brez mene ne morete ničesar storiti.
S tem Jezus pove srčiko vsega. Ni središče grozdje, ki je sad, ampak mladika na trti, torej odnos, ki lahko pripelje do sadu. Vsi bi radi videli sadove. Sadove svojega življenja, svojega dela, tisto, kar se opazi navzven. In mnogokrat nestrpno hlastamo po sadovih prav zato, da bi imeli kaj pokazati, da bi drugi lahko videli in pohvalili. V tem smo že zgrešili bistvo.
Vedno je pomemben tudi sad, vendar se nikoli ne začne pri njem. Ta pride na koncu. Tega je zdrave kmečke ljudi naučila narava. Dobri sad nastaja počasi, zanj je potreben čas, potrebna je potrpežljivost in potrebni so pravi pogoji. Mi pa smo v svoji nestrpnosti in hlastanju po priznanju postali kakor tisti, ki ne vedo več, kako nastane grozd. Postali smo ljudje trgovine, ki grozdje dobi na polici, kadarkoli. In takoj. To nas ubija, ker nas pelje stran od bistva. Nujen je drugačen vrstni res. Začne se pri osebi in ne pri sadu. Začne se pri »biti« in ne pri aktivnosti.
Jaz sem trta, vi mladike. Začne se torej pri odnosu. Pri bivanju v Njem, pri združenju z Njim. Tam je središče in rojstvo vsega dobrega. Naša resnična skrb bi pravzaprav morala biti nenehna pozornost na to, koliko smo v Njem in koliko pustimo, da On ostaja v nas.
Biti v Bogu in mu pustiti, da vodi, pomeni biti na pravem mestu, s pravimi stvarmi. Vedno. Biti v Kristusu, pomeni tudi imeti neskončno moč. V prejšnjih dneh smo brali: »Kdor vame veruje, bo tudi sam izvrševal dela, ki jih jaz izvršujem, in še večja ko ta bo izvrševal, ker grem k Očetu.« To je moč tistega, ki veruje.
Vsa skrivnost je torej v »biti«. Kristjan, ki da prostor Bogu, postane veličasten. V njem se ponovijo besede Kristusa: »Oče, ki prebiva v meni, izvršuje dela.« To pomeni ostati na trti in pustiti, da isti življenjski sok, ista Kristusova misel pride tudi v mojo misel, me napoji in očisti. »Vi ste že čisti po besedi, ki sem vam jo povedal.«
Biti v odnosu pa pomeni dinamičnost, kajti biti v odnosu pomeni nenehno doživljati obrezovanje. »Vsako mladiko na meni, ki ne rodi sadu, odstrani; in vsako, ki rodi sad, otrebi, da rodi še več sadu.«
Ni lahko biti v odnosih, je pa nujno za življenje in rodovitnost. Res da se med seboj kdaj po nepotrebnem in pretirano obrezujemo, je pa tudi res, da je za razliko od naših, Očetova »obreza« tista, ki ni nikdar krivična in nikdar odveč. Njegovo obrezovanje je vselej izraz ljubezni do nas.
Nam ni všeč razpreti dlani in se odpovedati lastninjenju, nam ni všeč priznati, da ne posedujemo na tej zemlji ničesar in nikogar, mi imamo s tem težave. On pa nas želi pripeljati prav do te točke, kjer bomo v izpuščanju in odpovedi kontroli, odkrili največje bogastvo in največjo svobodo. Tudi ali zlasti v odnosih.
To pa še vedno ne spremeni dejstva, da nam obreza ne paše! A Oče nas ljubi preveč, da bi nas pustil v nerodovitnosti. Ustvaril nas je za sad, za sočen sad.
To je tam, kjer se ljubezen dejanja in resnice povežeta z mislijo in jezikom, tam se srce lahko umiri. To je človek, ki je zakoreninjen na trti. Tak človek rodi sad pravičnosti.
Rast in pot do sadu pa je sestavljena iz mirnih časov in iz bojev. To je močno izkusil tako apostol Pavel kakor prva Cerkev. V teh dneh smo mnogokrat slišali, kako je prva Cerkev doživljala mnoga preganjanja, a se prav po njih krepila, širila in doživljala veselje Svetega Duha. Doživljala pa je tudi velika obdobja miru, ki so prav tako potrebna za rast in krepitve. Enako izkustvo je prisotno tudi v Pavlovem delovanju – obdobja boja in obdobja miru. Vse to je namreč potrebno, da dozori užiten sad naše poklicanosti.
Bistvo in temelj vsega pa ostaja vedno in vselej Odnos, mi v njem in On v nas, to je naša moč, to je tudi edina moč Cerkve.
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Filip in Jakob ml., apostola, v torek Florijan (Cvetko), mučenec, zavetnik gasilcev, v četrtek Dominik Savio, dijak, zavetnik ministrantov, petek je prvi v mesecu, sobota prav tako, hkrati obletnica posvetitve ljubljanske stolnice. Nedelja je šesta velikonočna, imenovana tudi nedelja turizma.
V torek ob 17,30 bo sv. maša na Volči, nato ob 19h v farni cerkvi. Ostale dneve bodo sv. maše vsak dan ob 19h v farni cerkvi s šmarnicami. V nedeljo bosta dve sveti maši: prva ob 7h, druga ob 9h s prenosom preko spletne strani. Možnost prejetja svetega obhajila bo od 9,45 do 10,30. Še vedno veljajo omejitveni ukrepi: pri maši v cerkvi je lahko navzočih 10 oseb oz. članov istega gospodinjstva, obvezno je nošenje zaščitnih mask, razkuževanje rok ob vstopu in izstopu iz cerkve, medosebna razdalja med udeleženci mora biti najmanj 1,5 metra, razen med osebami iz skupnega gospodinjstva.
V petek bom dopoldne obiskoval ostarele in bolne. Povabite pravočasno!
Izvajanje verske oziroma duhovne vzgoje in izobraževanja ni vezano na število oseb (ni omejitve) zato otroke v času epidemije vabimo k šmarnicam zvečer ob 18,30 v farno cerkev. Program petja, šmarnično branje in prejem sv. obhajila bo trajal do 19h, ko bodo odšli domov. Starši pridite skupaj z njimi, da boste v »družinskem mehurčku«. Medosebna razdalja med ostalimi udeleženci mora biti najmanj 1,5 metra. Verouk v učilnici, upoštevajoč ta pogoj glede na število otrok v razredih, trenutno še ni možen.
V skladu z navodili slovenskih škofov, da okrepimo molitev za bolnike in konec epidemije, ponovno začenjamo s celonočno molitvijo pred Najsvetejšim in sicer v noči s sobote, 8. maja, na nedeljo, 9. maja. Posamezniki in družine prihajajte pred Jezusa kot zastopniki župnije v času od 20h do 7h (do jutranje sv. maše).
Prihodnji teden bo prošnji teden. Urne maše – maše za blagoslov polja bodo tam, kjer jih boste naročili.
SVETE MAŠE
PO 3. 5. 19,00: + Jaka Jesenko, obl.
TO 4. 5. 17,30 VOLČA: Na čast sv. Florijanu, da bi nas obvaroval pred ognjem
19,00: + Franc Čadež, Čudetov
SR 5. 5. 19,00: + Frančiška Pintar
ČE 6. 5. 19,00: + Jakob Ušeničnik
PE 7. 5. 19,00: ++ Reškovi iz Hotovlje
SO 8. 5. 19,00: + Gregor Peternel
NE 9. 5. 7,00: Za župljane
9,00: + Jože Šifrar, 11. obl.