3. adventna nedelja (Gaudete – Veselite se), 13. decembra
»Jaz krščujem v vodi, med vami pa stoji on, ki ga ne poznate« (Jn 1, 26)
1. berilo
Glasno se veselimo v Gospodu
Berilo iz knjige preroka Izaija (Iz 61,1-2.10-11)
Duh Gospoda Boga je nad menoj, ker me je Gospod mazilil. Poslal me je, da oznanim blagovest ubogim, da povežem strte v srcu, da okličem jetnikom prostost, zapornikom osvoboditev, da oznanim leto Gospodove milosti.
Silno se veselim v Gospodu, moja duša se raduje v mojem Bogu. Zakaj odel me je z oblačilom odrešenja, ovil me je z ogrinjalom pravičnosti kakor ženina, ki si nadéne venec, kakor nevesto, ki se okrasi z nakitom. Saj kakor zemlja poraja svojo rast in kakor vrt poganja svoje seme, tako bo Gospod Bog dal poganjati pravičnost in hvalo pred vsemi narodi.
Spev z odpevom
Odpev: »Moja duša se raduje v mojem Bogu.«
Lk 1,46-48.49-50.53-54
Moja duša poveličuje Gospoda
in moj duh se raduje v Bogu, mojem Odrešeniku;
zakaj ozrl se je na nizkost svoje dekle,
glej, odslej me bodo blagrovali vsi rodovi.
Odpev: »Moja duša se raduje v mojem Bogu.«
Velike reči mi je stóril Mogočni,
njegovo ime je sveto.
Iz roda v rod traja njegovo usmiljenje
z njimi, ki mu v strahu služijo.
Odpev: »Moja duša se raduje v mojem Bogu.«
Lačne je napolnil z dobrotami
in bogate je odpustil prazne.
Zavzel se je za svojega služabnika Izraela
in se spomnil usmiljenja.
Odpev: »Moja duša se raduje v mojem Bogu.«
2. berilo
Bog naj nas ohrani brez graje ob prihodu Gospoda
Berilo iz 1. pisma apostola Pavla Tesaloničanom (1 Tes 5,16-24)
Bratje in sestre, vedno se veselite. Neprenehoma molíte. V vsem se zahvaljujte: kajti to je Božja volja v Kristusu Jezusu glede vas. Duha ne ugašajte. Preroštev ne zaničujte. Vse preizkušajte, in kar je dobro, obdržíte. Zla, pa naj bo kakršno koli, se vzdržíte. Sam Bog miru naj vas posvetí, da boste popolni. In vse, kar je vašega, duh, duša in telo, naj se ohrani neoporečno, dokler ne pride naš Gospod Jezus Kristus. On, ki vas kliče, je zvest in bo to izpolnil.
Aleluja
Aleluja. Duh Gospoda Boga je nad menoj, poslal me je, da oznanim blagovest ubogim. Aleluja.
Evangelij
Sredi med vami stoji, a vi ga ne poznate
Iz svetega evangelija po Janezu (Jn 1,6-8.19-28)
Bil je človek, ki ga je poslal Bog; ime mu je bilo Janez. Prišel je zaradi pričevanja, da bi namreč pričeval o luči, da bi po njem vsi sprejeli vero. Ni bil on luč, ampak pričeval naj bi o luči.
To pa je Janezovo pričevanje: Ko so Judje poslali k njemu iz Jeruzalema duhovnike in levite, da so ga vprašali: »Kdo si ti?«, je priznal in ni tajil. Priznal je: »Jaz nisem mesija.« »Kaj torej? Si mar Elija?« so ga vprašali. »Ne, tudi to nisem,« jim je rekel. »Ali si prerok?« »Ne,« je odgovóril. Rekli so torej: »Kdo si, da bomo mogli odgovoriti tistim, ki so nas poslali. Kaj praviš sam o sebi?« Dejal je: »Jaz sem glas vpijočega v puščavi: zravnajte Gospodovo pot, kakor je rekel prerok Izaíja.«
Odposlanci so bili iz vrst farizejev. Vprašali so ga in mu rekli: »Kaj torej krščuješ, če nisi ne mesija ne Elija ne prerok?« Janez jim je odgovóril: »Jaz krščujem z vodo, med vami pa stoji on, ki ga ne poznate, tisti, ki pride za menoj, in jaz nisem vreden, da bi mu odvezal jermen na sandali.«
To se je zgodilo v Betaniji, onkraj Jordana, kjer je Janez krščeval.
Nedeljski Božji besedi ob rob: Ni bil on luč, ampak pričeval naj bi …
1) Nedelja, v kateri nam mogočno donijo tako besede apostola Pavla kakor besede preroka Izaija, nas spodbuja k veselju: “Vedno se veselite. Neprenehoma molite. V vsem se zahvaljujte.” In spet: “Silno se veselim v Gospodu, moja duša se raduje v mojem Bogu.”
Mi imamo razlog veselja, ki je nad golim čustvom veselja. Le-to se konča in je vezano na neko določeno stvar, kristjanovo veselje pa temelji na resničnosti Osebe – Kristusa, ki “nas je (ŽE!) odel z oblačilom odrešenja, ovil z ogrinjalom pravičnosti kakor ženina, ki si nadene venec, kakor nevesto, ki se okrasi z nakitom”.
Odrešenje ni nekaj, kar se mora šele zgoditi, ampak je naša najbolj gotova resničnost. Zavest o tem, kar je Bog za nas že storil s tem, da je postal človek, poiskal grešnega človeka, izgubljenega v grobu in ga ponesel nazaj v Božjo slavo, je temeljni razlog globokega upanja, zaradi katerega lahko srce vedno najde razlog, da zapoje magnificat. Vedno.
2) Šele ko se človek zaveda svojega bogastva, ki je rojeno iz zastonjske podarjenosti, ga pot nehote pelje k ubogim in majhnim – vsem, ki so ponižno odprti – da jim oznani blagovest. Pelje ga k strtim v srcu, da jih poveže, k jetnikom, da jim oznani prostost in k zapornikom, da jim okliče osvoboditev!
Samo tisti, ki se zaveda, kaj vse mu je podarjeno, je lahko poslan. Prerok Izaija najprej piše, da je duh Gospoda Boga nad njim, ker ga je Gospod mazilil. Šele nato piše, da ga je poslal. Pomemben je ta vrstni red in ne obraten, kajti samo tak rodi sadove in samo tak oznanja resničnega Kristusa. Ko pa človek gre, da bi pričeval ne da je najprej sam potopljen (krst = gr. babtizein) v to Ljubezen in ne da je najprej sam obiskan (maziljen), ne bo oznanjal Kristusa, ampak samega sebe.
3) Prava drža pričevalca je torej drža tistega, ki ve da ni on sam luč, ampak je poslan, da bi pričeval o luči. Potem, ko jo je tudi sam izkusil. Tudi Izaija namreč ne piše, da je on jetnikom prostost in zapornikom osvoboditev, temveč da je poslan, naj jim to oznani. Prostost in osvoboditev pa je njim in nam pridobil en in edini – Sin.
Zato tudi v evangeliju zasledimo natančen opis tega, kar je resnično Janezovo pričevanje. Ni namreč to, da je vpil in ne to, da je jedel med in kobilice niti to, da je bil oblečen v kameljo dlako …
Janezovo pričevanje je v tem, da je, ko so Judje poslali k njemu iz Jeruzalema duhovnike in levite, in so ga vprašali: “Kdo si ti?”, priznal in ni tajil. Priznal je: “Jaz nisem mesija (…). Med vami stoji on, ki ga ne poznate, tisti, ki pride za menoj, in jaz nisem vreden, da bi mu odvezal jermen na sandali.”
Krstnikova veličina je v tem, da je ostajal prerok luči in se ni postavljal na mesto luči. Ostajal je tisti, ki je oznanjal, da prihaja On in se ni postavljal na Njegovo mesto. Manjšal se je, da je luč lahko postajala vedno večja in se počasi dala spoznati. Navzoč je bil toliko, kolikor je moral, potem se je manjšal, da je On rasel.
Res je nase, medtem ko je tako vpil, pritegnil kar nekaj pozornosti, vendar ne zato, da bi se ta ustavila na njem, temveč se prenesla na Drugega. Ko pa je ta Drugi dejansko stopil v sredo “pogubi izročeni deželi”, je z vsem svojim bitjem pokazal Nanj, sebe pa sklonil k Njegovim nogam, da bi mu odvezal jermen sandal. Gesta, ki jo je na “tisti večer” ponovil Jezus sam svojim učencem. In gesta, ki jo tudi danes zmore samo tisti, ki ve, da je najprej sam najden in šele potem poslan.
Se skloniti k človeškim ranjenim nogam tako ostaja edini način oznanila, ki prepriča. Ker je majhno, ubogo, ponižno in preprosto in zato, ker ga lahko storijo samo ljudje, ki se zavejo, da so že odrešeni, že maziljeni, že oblečeni v oblačilo zveličanja in zato poslani. Taki resnično ne kažejo nase, temveč na luč.
Anja Kastelic (blog: Bom vrgla mreže)
Skupaj in z Njim – 3. adventna nedelja pri vas doma
Družinsko molitveno bogoslužje
Ideje in spodbude
- Papirnate zvezde (Možnost 1, Možnost 2, Možnost 3)
- Janez Krstnik (predstavitev)
- PPD – pobarvaj, poveži, dopolni
- Kobilice (predloga, navodilo)
- Predlog kateheze
- Izdelava jaslic, s katerimi presenetimo nekoga v naši soseski (predloga:Model 1, Model 2, Model 3)
OZNANILA
Ta teden bo potekal v znamenju božične devetdnevnice, ki jo začenjamo v sredo. Jutri goduje Janez od Križa, duhovnik, cerkveni učitelj, v torek Antonija, Krizina in druge drinske mučenke. Nedelja je 4. adventna.
Z veroukarji ostajam povezan na daljavo. Starši, vzemite to povezavo kot priložnost za družinsko katehezo.
Svete maše z ljudstvom so še vedno odpovedane. Dovoljene so zasebne maše duhovnika brez vernikov. Verniki naj nedeljske svete maše spremljajo po medijih, prejmejo duhovno obhajilo, posvetijo čas molitvi, branju Božje besede oziroma dobrim delom (prim. ZCP, kan. 1248, § 2). Po predhodnem dogovoru z duhovnikom je sveto obhajilo dovoljeno deliti zgolj in samo posamično – enemu verniku oziroma eni družini ali članom istega gospodinjstva. V tem primeru se vernik z duhovnikom po telefonu ali e-pošti predhodno dogovori za določeno uro, ko bo prejel blagoslov in obhajilo v cerkvi, kapeli ali na drugem primernem kraju. Glede na trenutne razmere je v farni cerkvi možno prejeti obhajilo v času od 9,45 do 10,30 (na vsakih pet minut) po predhodnem dogovoru. Udeležba pri individualnem obhajilu je dovoljena samo zdravim vernikom, ki nimajo znakov okužbe dihal, ne kašljajo in nimajo povišane telesne temperature.
Nedeljsko sv. mašo iz farne cerkve lahko spremljate preko župnijske spletne strani ob 9h.
V mesecu decembru podaljšujemo naročilo verskih časopisov. Vsi, ki se želite naročiti na novo na Družino ali Ognjišče, sporočite ali po telefonu, SMS sporočilu ali preko elektronske pošte. Prav tako vsi, ki se za prihodnje leto želite naročiti po pošti, sporočite pravočasno na enak način. Vsaka sprememba naročnine mora biti znana vsaj do Novega leta. Naročnino boste poravnali predvidoma tretjo nedeljo v januarju (17. januarja) po obeh mašah. Kdor takrat ne bi mogel, naj pove in bomo počakali.
Naročnina za posamezne časopise:
Družina plačana do konca januarja – 119,60€; sicer -130€
Ognjišče v cerkvi 33,50€, po pošti 34,30€
Prijatelj 12,60€; Misijonska obzorja 9€; Mavrica 39,90€; Beseda med nami 23,70€;
Božje okolje 29,70€; Cerkveni glasbenik 35,70€; Slo Čas 27,80€; Radovednež 23,70€;
Magnificat 66€ za naročnike Družine pa 56,10€; Najst 23,40€; Cerkev danes 35,70€;
Praznična 19,80€; Communio 35,80€; Naša luč 26,95€; Jaslice 6,95€.
V zakristiji je na razpolago Marijanski koledar po 2,5 EUR-a.
Luč miru iz Betlehema bodo skavti prinesli v župnijo predvidoma v nedeljo in jo bo možno dobiti pri cerkvi spodaj pod stopnicami.
SVETE MAŠE
PO 14. 12.: + Franc Rupar
TO 15. 12.: + Rado Pintar
SR 16. 12.: + Janez Krmelj
ČE 17. 12.: Za zdravje
PE 18. 12.: V čast sv. Roku za zdravje
SO 19. 12.: Janez Jelovčan
NE 20. 12.: ++ Francka in Pavle Erznožnik
Za župljane