16. nedelja med letom, Krištofova nedelja, 19. julija 2020
»Nebeško kraljestvo je podobno kvasu, ki ga je vzela žena in ga umesila, dokler se ni vse prekvasilo.« (Mt 13,33)
1. berilo
Bog daje čas za pokoro
Berilo iz knjige modrosti (Mdr 12,13.16-19)
Razen tebe, Gospod, ki ljubiš življenje, ni boga, ki bi skrbel za vse in bi mu ti moral dokazovati, da ne sodiš krivično. Počelo pravičnosti je namreč tvoja moč in to, da vsemu gospoduješ, storí, da vsemu prizanašaš. Svojo moč namreč razkazuje tisti, v katerega nesporno oblast ljudje ne verjamejo. Tak celo tistim, ki se ga bojijo, očita predrznost. Ti pa si gospodar močí, zato sodiš milo in nas vodiš z veliko prizanesljivostjo. Zakaj kadar koli hočeš kaj storiti, ti je mogoče. S takim ravnanjem si svoje ljudstvo poúčil, da mora pravični biti prijatelj ljudi. Svojim otrokom vlivaš veliko upanje, ker daješ po grehu čas za kesanje.
Psalm 86
Odpev: »Ti, Gospod, si dober in odpuščaš.«
Ti, Gospod, si dober in odpuščaš,
ti si poln dobrote do vseh, ki te kličejo.
Poslušaj, Gospod, mojo molitev,
prisluhni glasu moje prošnje.
Odpev: »Ti, Gospod, si dober in odpuščaš.«
Vsi narodi, ki si jih narédil, prihajajo,
padajo na kolena pred tabo, Gospod, in tvoje ime slavijo.
Zakaj ti si velik in delaš čudeže,
ti si Bog, ti edini.
Odpev: »Ti, Gospod, si dober in odpuščaš.«
Ti, Gospod, si usmiljen in milostljiv,
počasen za jezo in bogat z dobroto in zvestobo.
Obrni se k meni in mi izkaži milost,
daj svojo moč svojemu služabniku.
Odpev: »Ti, Gospod, si dober in odpuščaš.«
2. berilo
Duh prosi za nas z neizrekljivimi vzdihi
Berilo iz pisma apostola Pavla Rimljanom (Rim 8,26-27)
Bratje in sestre, Duh prihaja na pomoč naši slabotnosti. Saj niti ne vemo, kako je treba za kaj moliti, toda sam Duh posreduje za nas z neizrekljivimi vzdihi. In on, ki preiskuje sŕca, ve, kaj namerava Duh, saj Duh posreduje za svete v skladu z Božjo voljo.
Aleluja Slávljen si, Oče, Gospod neba in zemlje, ker si malim razodel skrivnosti nebeškega kraljestva. Prim. Mt. 11,25
Evangelij
Pustite oboje skupaj rasti do žetve
Iz svetega evangelija po Mateju (Mt 13,24-43)
Tisti čas je Jezus povedal množicam priliko. Rekel je: »Nebeško kraljestvo je podobno človeku, ki je posejal dobro seme na svoji njivi. Medtem ko so ljudje spali, je prišel njegov sovražnik, zasejal ljuljko med pšenico in odšel. Ko je setev zrastla in šla v klasje, se je pokazala tudi ljuljka. Prišli so gospodarjevi služabniki in mu rekli: ›Gospod, ali nisi posejal dobrega semena na svoji njivi? Od kod torej ljuljka?‹ Dejal jim je: ›Sovražnik je to storil.‹ Služabniki pa so mu rekli: ›Hočeš torej, da gremo in jo poberemo?‹ ›Nikakor,‹ je dejal, ›da morda med pobiranjem ljuljke ne izpulite z njo vred tudi pšenice. Pustíte, naj oboje skupaj raste do žetve. Ob času žetve pa porečem žanjcem: Zberíte najprej ljuljko in jo povežíte v snope, da jo sežgemo, pšenico pa spravite v mojo žitnico.‹«
Še drugo priliko jim je povedal; rekel je: »Nebeško kraljestvo je podobno gorčičnemu zrnu, ki ga je nekdo vzel in vsejal na svoji njivi. To je res najmanjše od vseh semen; ko pa zraste, je večje kakor zelišča in postane drevo, tako da priletijo ptice neba in gnezdijo na njegovih vejah.«
In povedal jim je spet drugo priliko: »Nebeško kraljestvo je podobno kvasu, ki ga je vzela žena in ga umésila v tri merice moke, dokler se ni vse prekvasilo.«
Vse to je Jezus povedal množicam v prilikah in ničesar jim ni govoril brez prilike, da se je izpolnilo, kar je bilo rečeno po preroku, ki pravi: ›Odprl bom svoja usta v prilikah, izrekel bom, kar je skrito od začetka sveta.‹
Tedaj je odpústil množice in šel v hišo. Njegovi učenci so pristopili k njemu in rekli: »Razlôži nam priliko o ljuljki na njivi.« Odgovóril je in rekel: »Sejalec dobrega semena je Sin človekov. Njiva je svet. Dobro seme so sinovi kraljestva, ljuljka pa sinovi hudiča. Sovražnik, ki jo je zasejal, je hudič. Žetev je konec sveta, žanjci pa so angeli. Kakor torej pobirajo ljuljko in jo sežigajo v ognju, tako bo ob koncu sveta. Sin človekov bo poslal svoje angele in pobrali bodo iz njegovega kraljestva vse, kar je v spotiko, in tiste, ki delajo krivico. Vrgli jih bodo v ognjeno peč. Tam bo jok in škripanje z zobmi. Takrat bodo pravični svetili kakor sonce v kraljestvu svojega Očeta. Kdor ima ušesa, naj posluša.«
PAPEŽ FRANČIŠEK OB BOŽJI BESEDI
Današnja stran iz evangelija ponuja tri prilike, s katerimi Jezus spregovori množicam o Božjem kraljestvu. Ostanem pri prvi o dobrem semenu in ljuljki, ki osvetli vprašanje zla v svetu in poudari Božjo potrpežljivost (prim. Mt 13,24-30.36-43). Koliko potrpežljivosti ima Bog! Tudi vsakdo od nas lahko reče to: “Koliko potrpežljivosti ima Bog z menoj!” Pripoved se dogaja na njivi z dvema nasprotujočima si protagonistoma. Na eni strani gospodar njive, ki predstavlja Boga in trosi dobro seme; na drugi sovražnik, ki predstavlja satana in seje slabo seme – plevel.
S časom zraste skupaj z žitom tudi ljuljka, in spričo tega dejstva gospodar in njegovi služabniki zavzamejo različno držo. Služabniki bi najrajši posegli vmes tako, da izrujejo ljuljko; a gospodar, ki skrbi predvsem za rešitev žita, temu nasprotuje, češ: »Nikakor, da morda med pobiranjem ljuljke ne izpulite z njo vred tudi pšenice« (v. 29). S to prispodobo nam Jezus pravi, da sta na tem svetu dobro in zlo tako prepletena, da ju je nemogoče ločiti in iztrebiti vse zlo. Samo Bog lahko to stori, in bo to storil ob poslednji sodbi. Sedanje stanje s svojimi dvoumnostmi, s svojim zmešanim značajem predstavlja polje svobode, polje svobode za kristjane, na katerem uresničujejo težko nalogo ločevanja med dobrim in slabim.
In na tem polju je torej treba z velikim zaupanjem v Boga in v njegovo previdnost združiti dve drži, ki si na videz nasprotujeta: odločnost in potrpežljivost. Odločnost je v tem, da hočemo biti dobra pšenica – vsi to hočemo –, z vsemi svojimi močmi, in zatorej držati razdaljo do hudiča in njegovih skušnjav. Potrpežljivost pomeni imeti rajši Cerkev, ki je kvas v testu, ki se ne boji umazati si rok, ko pere perilo svojim otrokom, rajši kakor Cerkev “čistih”, ki bi hotela pred časom presoditi, kdo je v Božjem kraljestvu in kdo ne.
Gospod, ki je utelešena Modrost, nam danes pomaga razumeti, da se dobro in zlo ne moreta istovetiti z določenimi ozemlji ali s človeškimi skupinami: “Ti so dobri, ti so slabi.” On nam pravi, da ločilna črta med dobrim in zlim gre skozi srce slehernega človeka, gre skozi srce slehernega izmed nas, se pravi:Vsi smo grešniki. Rad bi vas vprašal: “Kdor ni grešnik, naj dvigne roko.” Nihče! Ker vsi, prav vsi smo grešniki. Jezus Kristus nas je s svojo smrtjo na križu in svojim vstajenjem rešil sužnosti greha in nam daje milost, da hodimo v novem življenju. A s Krstom nam je dal tudi Spoved, ker vedno potrebujemo odpuščanje svojih grehov. Gledati vedno in samo zlo, ki je zunaj nas, pomeni, da nočemo priznati greha, ki je tudi v nas.
In Jezus nas še uči, kako naj na drugačen način gledamo polje sveta, opazujemo stvarnost. Poklicani smo, da se naučimo Božjega časa – ki ni naš čas – in tudi Božjega “pogleda”: po zaslugi dobrohotnega vpliva trepetajočega pričakovanja, utegne to, kar je bilo ljuljka ali se je zdelo ljuljka, postati dober sad. To je stvarnost spreobrnjenja. To je perspektiva upanja!
Naj nam Devica Marija pomaga, da v stvarnosti, ki nas obdaja, vidimo ne samo umazanijo zla, ampak tudi dobro in lepo; da razkrinkamo delo Satana, predvsem pa, da zaupamo v delovanje Boga, ki oplaja zgodovino.
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Marjeta Antiohijska, mučenka, v torek Lovrenc iz Brindisija, duhovnik, cerkveni učitelj, v sredo Marija Magdalena, spokornica, svetopisemska žena, v četrtek Brigita Švedska, redovnica, sozavetnica Evrope, v petek Krištof, mučenec, v soboto Jakob Starejši, apostol, nedelja je sedemnajsta nedelja med letom, »sejm« pri Sv. Križu, godujeta Joahim in Ana, starši Device Marije.
Danes takoj po maši bo zunaj na parkirišču blagoslov avtomobilov. Šoferji se postavite zraven svojega avtomobila. Namen blagoslova je, da prosimo za srečno vožnjo in da v zahvalo za varno prevožene kilometre namenimo svoj dar za misijonska vozila. »Z veseljem darujmo, življenja rešujmo«.Pri blagoslovu boste prejeli nalepko in molitveni kartonček. Naj vas to spodbuja k molitvi in odgovorni vožnji. Hvala za vsak vaš dar, ki ga boste dali ministrantu v košarico.
Svete maše ta teden bodo vse zvečer ob 20h. V petek in soboto po maši vabljeni k molitvi pred Najsvetejšim.
Prihodnjo nedeljo bo sv. maša ob 7. uri v farni cerkvi, ob 10. uri »sejm« pri Sv. Križu.
Starši, ki bi radi otroka krstili v mesecu avgustu (krsti bodo v nedeljo, 16. avgusta), se že ta teden oglasite v župnijski pisarni, da vpišemo otrokove in vaše podatke.
Naslednjo nedeljo, 26. julija, na god sv. Ane, škofjeloški kapucini vabijo k shodu v čast sv. Ani, ki je priprošnjica vseh mater in zavetnica kapucinske cerkve v Škofji Loki. Svete maše bodo ob 8h, ob 9,30, ob 11h in ob 18h. Zaradi omejitev bo letos poudarek na stanovih. Maša ob 8. uri bo za može, ob 9.30 za žene, maša ob 11. uri za družine, zvečer ob 18. uri bo maševal novomašnik Anže Cunk, iz Kokrice. Med mašo bo podelil novomašni blagoslov. Zunaj bodo tudi klopi in ozvočeno. Ves dan bo priložnost za spoved.
Mladi vabljeni na Višarske dneve, ki bodo letos od petka, 31. julija do nedelje, 2. avgusta. Nekaj mest je še prostih. Potrebna je predhodna prijava. Več informacij na Rafaelovi družbi.
»Boglonaj« vsem, ki prinašate razkužilo, da bodo naša srečanja v cerkvi varna pred virusom!
SVETE MAŠE
PO 20. 7. 20,00: + Marjeta Novak roj. Oblak
TO 21. 7. 20,00: + Henrik Prosen, obl.
SR 22. 7. 20,00: ++ Slavko in Marinka Inglič
ČE 23. 7. 20,00: + Viktor Jelovčan
PE 24. 7. 20,00: + Janko Oblak, obl.
SO 25. 7. 16,00: Po namenu zaročencev
20,00: + Marjan Božič, obl.
NE 26. 7. 7,00: Za župljane
SV. KRIŽ 10,00: ++ Petelinovi