28. nedelja med letom (leto B), 10. oktobra 2021
»Kako težko bodo tisti, ki imajo premoženje, prišli v Božje kraljestvo!« (Mr 10,23)
Teden za življenje (od prve do druge nedelje v oktobru)
1. berilo
Modrost moramo ceniti nad vse
Berilo iz knjige modrosti (Mdr 7,7-11)
Molil sem in dana mi je bila preudarnost, klical sem in name je prišel duh modrosti. Bolj sem jo cenil kakor žezla in prestole, v primerjavi z njo sem imel bogastvo za prazen nič. Niti z neprecenljivim draguljem je nisem primerjal, saj je v njenih očeh vse zlato le kupček peska in srebro se v primeri z njo šteje za blato. Bolj kot zdravje in lepo postavo sem jo vzljubil; sklenil sem, da jo bom raje imel kakor luč, ker njen plamen ne pozna pojemanja. Hkrati z njo so prišle k meni vse dobrine, po njenih rokah neizmerno bogastvo.
Psalm 90
Odpev: »Nasiti nas, Gospod, s svojo dobroto.«
Gospod, daj nam spoznati, kako dolgo je naše življenje,
da pridemo do srčne modrosti.
Vrni se, Gospod! Doklej boš odlašal?
Bodi usmiljen do svojih služabnikov!
Odpev: »Nasiti nas, Gospod, s svojo dobroto.«
Zjutraj nas nasiti s svojo dobroto,
da bomo vriskali in se veselili vse svoje dneve.
Razvesêli nas za dni, ko si nas ponižal,
za leta, ko smo bili nesrečni.
Odpev: »Nasiti nas, Gospod, s svojo dobroto.«
Naj se pokaže tvoje delo tvojim služabnikom,
tvoj sijaj njihovim sinovom.
Milina Gospoda, našega Boga, naj bo nad nami!
Delo naših rok utŕdi nad nami!
Odpev: »Nasiti nas, Gospod, s svojo dobroto.«
2. berilo
Bog pozna celo naše misli
Berilo iz pisma Hebrejcem (Heb 4,12-13)
Božja beseda je živa in dejavna, ostrejša kakor vsak dvorezen meč in zareže do ločitve duše in duha, sklepov in mozga ter presoja vzgibe in misli srca. Ni je namreč stvari, ki bi bila Bogu nevidna. Pred njegovimi očmi je vse razgaljeno in odkrito. Njemu bomo dajali odgovor.
Aleluja
Aleluja. Blagor ubogim v duhu, kajti njihovo je nebeško kraljestvo. Aleluja.
Evangelij
Če Jezus kliče, se moramo vsemu odreči
Iz svetega evangelija po Marku (Mr 10,17-30)
Ko se je tisti čas Jezus odpravljal na pot, je nekdo pritekel, padel pred njim na kolena in ga vprašal: »Dobri učitelj, kaj naj storim, da bom deležen večnega življenja?« Jezus mu je odvrnil: »Kaj mi praviš, da sem dober?! Nihče ni dober razen enega, Boga! Zapovedi poznaš: Ne ubijaj! Ne prešuštvuj! Ne kradi! Ne pričaj po krivem! Ne goljufaj! Spoštuj očeta in mater!« Rekel mu je: »Učitelj, vse to sem izpolnjeval že od svoje mladosti.« Jezus se je ozrl vanj, ga vzljubil in mu dejal: »Eno ti manjka: pojdi, prodaj, kar imaš, in daj ubogim, in imel boš zaklad v nebesih; nato pridi in hôdi za menoj!« Ta beseda ga je potrla in je žalosten odšel; imel je namreč veliko premoženje.
Tedaj se je Jezus ozrl okrog in rekel svojim učencem: »Kako težko bodo tisti, ki imajo premoženje, prišli v Božje kraljestvo!« Učenci so se čudili njegovim besedam. In Jezus je vnovič spregovóril: »Otroci, kako težko je priti v Božje kraljestvo! Laže gre kamela skozi šivankino uho, kakor pride bogataš v Božje kraljestvo.« Ti pa so še bolj strmeli in govorili med seboj: »Kdo se potem more rešiti?« Jezus se je ozrl vanje in rekel: »Pri ljudeh je to nemogoče, ne pa pri Bogu, kajti pri Bogu je vse mogoče.«
Peter pa mu je začel govoriti: »Glej, mi smo vse zapustili in šli za teboj.« Jezus je rekel: »Resnično, povem vam: Nikogar ni, ki bi zaradi mene in zaradi evangelija zapústil hišo ali brate ali sestre ali mater ali očeta ali otroke ali njive in ne bi zdaj, v tem času, skupaj s preganjanji, prejel stokrat toliko hiš, bratov, sester, mater, otrok in njiv, v prihodnjem veku pa večno življenje.«
Eno ti manjka …
“Ko se je tisti čas Jezus odpravljal na pot, je nekdo pritekel, padel pred njim na kolena in ga vprašal (…)”
Na eni strani vidimo Jezusa, ki se ponovno odpravlja na pot, morda utrujen in vendar poln življenja, na drugi strani pa priteče nekdo, ki še ni našel svojega imena ter ves zasopel, utrujen, izmučen in v stalnem lovljenju časa in samega sebe pade na kolena.
Kako tako velika razlika? Kaj je za vsem tem?
Ta nekdo, ki ga na drugem mestu evangelist Matej imenuje mladenič, si je zgradil že precej stabilen projekt, sestavljen iz 7 horizontalnih zapovedi, med katerimi so se izgubile prve 3, ki vključujejo odnos z Bogom. Nabral si je torej že kar nekaj uspehov in vendar ni v sebi občutil niti najmanjšega zadovoljstva. Vedno mu je še nekaj zmanjkalo. Tisto eno, ki ga je neprestano mučilo in pehalo v nove in nove aktivnosti.
Za tega mladeniča je namreč to eno bila le še ena manjkajoča stopnička, ki jo je potrebno preplezati in tako končno osvojiti svoj cilj – Boga. Ker pa sam te stopničke ni našel, je za pomoč vprašal dobrega Učitelja, ki še ni smel postati Odrešenik. Prav zato, ker zanj še ni smel biti Bog, ga Jezus zbode z vprašanjem čemu mu potem pravi dober, saj ta naziv resnično pripada samo Bogu. On pa zanj to še ne sme postati. Še bi ta mladenič raje ustvarjal sam ter utrujen in izmučen še enkrat poskusil prejeti navodilo za zadnji vzpon do svetosti. Kristus ga torej razočara, ker ne vstopi v njegovo miselnost, ampak ga povabi v svojo. Zato ta nekdo še vedno odide brez imena, razočaran in žalosten …
Kristus ne daje navodil, ne daje tistega enega kakor si ga sami predstavljamo, ampak nas povabi v odnos, kjer je Bog lahko resnično Bog. Tako moramo tudi sami dokončno spoznati, da vse prigarano v resnici nima ničesar skupnega z nebeškim kraljestvom, v katerem tisto eno ni več človeški napor, ampak sprejetje Boga, sprejetje Odnosa.
Vse prevečkrat se vero razume kot pridnost in nabiranje točk za nebeško kraljestvo, kar logično prinese le utrujenost in željo po odhodu. Kako znano občutje tolikih kristjanov, ki se izgubijo v doseganju ideala in ideje, spregledajo pa tisto edino, ki manjka – odnos s Kristusom, ki še vedno ljubeče zre in upa, upa, da ga bomo končno sprejeli za edinega Boga in Odrešenika.
Kristus sam nam je pridobil večno življenje, zato nam ni potrebno drugega kakor ta dar sprejeti, izbrati in živeti. To pa pomeni postati kakor otroci, ki vedo, da sami ne morejo ničesar in so zato nenehno zazrti v svoje starše, ki jim dajejo sami sebe. Edino taka duhovna drža pripravi prostor Bogu, zato Jezus svojim učencem ne reče pomotoma: “Otroci …”
Ne otročji, ampak otroci.
Vstopiti v večno življenje je torej postati kakor otrok ter vstopiti v logiko daru, izpuščanja in poslušanja.
Daru, ker si tega ne gre zaslužiti s pridnostjo, liturgičnimi zvezki in 1000 dejavnostmi.
Izpuščanja, ker šele ko izkusiš Ljubezen, ki gleda in ljubi, veš, da je ogromno odvečnih dejavnosti, ki zamegljujejo stik z Bogom.
Poslušanja, ker šele ko gremo in prodamo svoje ideje, projekte in zamisli o tem kako bi moralo biti, nastane prostor za tišino in poslušanje. Šele takrat lahko Sveti Duh kaj pove in popelje naprej, v lepoto in veselje hoje za Kristusom in v Kristusu.
Dokler pa vztrajamo v lastnem navideznem “bogastvu” in se oklepamo del za Boga, a brez Njega, v naših življenjih, programih, skupinah in projektih Sveti Duh nima več prostora. Še več, če slučajno najde špranjo in pride z navdihom, ga označimo za nezaželenega gosta, ki ruši naše projekte prav kakor so Jezusove besede zrušile in užalostile tako popoln projekt tega človeka.
In prav je tako. Prav je, da nas Božja beseda preseneti, šokira, tudi užalosti. Prav je, da ostane živa in dejavna, ostrejša kakor dvorezen meč in zareže v tisto, kar ni Božje.
Sveti Duh nas namreč noče izgorelih, zadihanih in v teku, temveč nas sanja umirjene, jasne, lepe, vesele in rodovitne. Lepo utrujene in ne izgorele. Take, ki vedo, da je vsa lepota življenja v odnosu, ki ne potrebuje zlata in srebra, ampak ljubezen in zaupanje. Vse ostalo ne gre skozi šivankino uho ali ozka vrata večnega življenja, po katerem vsi tako močno hrepenimo.
Pustiti torej vse, zlasti samega sebe, lastne ideje in načrte ter prisluhniti Gospodovemu glasu in hoditi za njim, je klic vsej Cerkvi, vsem nam, ki se prevečkrat izgubljamo v poznanem pridobivanju točk in delanju kljukic, pozabljamo pa na obraze ljudi, ki so prav poleg nas, nas gledajo in čakajo, da bi z njimi preprosto živeli to večno življenje, ki se je samo sklonilo k nam in nas poiskalo.
Morda je to tista največja modrost in preudarnost za katero moramo prositi danes. Tako bodo skupaj z njo k nam prišle še vse ostale dobrine in neizmerno bogastvo, ki je več kakor vse bogastvo tega sveta. Kdor je okusil ljubezen in zaradi nje izpustil svoje oklepe, je zagotovo že izkusil lepoto prijateljev, bratov, sester, otrok, mater, očetov, hiš in njiv ter v njih že zaslutil lepoto in veličino večnega življenja, v katerem je potrebno le eno – ljubeč in odpuščajoč odnos.
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Jnez XXIII., papež, v torek Maksimilijan Celjski, mučenec, v četrtek Kalist I., papež, mučenec, v petek Terezija Velika (Avilska), redovnica, cerkvena učiteljica, v soboto Marjeta Marija Alakok, redovnica, nedelja je 29. med letom.
Svete maše bodo ves teden zvečer ob 18h.
Bliža se zahvalna nedelja in praznovanje zakonskih jubilejev (v nedeljo 7. novembra). Tisti, ki ste se pred petimi leti poročili izven poljanske fare, se oglasite v zakristiji in oddajte svoj naslov, ker vas nimamo na seznamu. Lahko tudi drugi, ki smo vas do sedaj pozabili povabiti na praznovanje.
Bog povrni za darovanje prejšnjo nedeljo tako v farni cerkvi kakor na Gori.
Po praznovanju sv. Martina bodo cerkev krasile suhe rože. Že sedaj se zanje priporočamo.
Verouk je po urniku. Deveti razred ima veroučna srečanja ob torkih ob 15h.
Na Teološki fakulteti v Ljubljani ponovno odpira vrata Duhovna akademija.
Glavna rdeča nit programa Duhovne akademije v letu 2021/22 bo »Prijateljstvo«. Z nami bodo dr. Edvard Kovač, dr. Jože Krašovec, dr. Terezija Večko, dr. Miran Špelič, dr. Christian Gostečnik, dr. Tomaž Erzar, dr. Marjan Turnšek, dr. Metod Benedik, dr. Stanko Gerjolj in dr. Ivan Platovnjak. Prvo srečanje bo v četrtek, 14. oktobra, ob 18. uri, na Teološki fakulteti v Ljubljani. Ob vstopu v prostore Teološke fakultete je potrebno potrdilo PCT, pogoje bomo usklajevali z navodili NIJZ. Vpisani boste predavanja lahko spremljali tudi preko spleta.
Ob minimalnem prispevku slušateljev (priporočen prostovoljni letni prispevek je 30 EUR) želimo lepoto in bogastvo krščanske duhovnosti ponuditi širokemu krogu slušateljev.
Vabimo vas k vpisu, ki poteka do konca oktobra. Vpišete se lahko preko spletne prijavnice na strani www.teof.uni-lj.si/studij/vsezivljenjsko-ucenje.
Če vas zanima več o Duhovni akademiji, lahko najdete na naši spletni strani www.duhovna-akademija.si, ali pa pri ge. Ani Rožman (UL TEOF, referat za izpolnjevanje, tel. 01 232 56 86).
Veselimo se ponovnega srečanja in vas lepo pozdravljamo!
Univerza v Ljubljani Teološka fakulteta | doc. dr. Tadej Stegu Prodekan za študijske zadeve / Vice-dean for Students Affairs Teološka fakulteta / Faculty of theology Poljanska cesta 4, SI-1000 Ljubljana, Slovenija / Slovenia T.: +386 1 4345 844 tadej.stegu@teof.uni-lj.si, www.teof.uni-lj.si |
Skupnost razvezanih v Cerkvi vas vabi v soboto, 16. 10. 2021, k Sv. Jožefu v Ljubljani, Ulica Janeza Pavla II. 13, na letošnje vseslovensko srečanje z naslovom Pot k svetosti in rast v ljubezni v ločenih družinah.
Srečanje se bo začelo ob 15. uri s predavanjem dr. Katarine Erzar Kompan in ob koncu ji boste lahko v živo ali po spletu zastavili tudi vprašanja. Ob 16.30 bo sv. maša, ki jo bo daroval novi novomeški škof dr. Andrej Saje. Namenil nam bo nagovor in blagoslov.
Navzoči pri Sv. Jožefu morajo izpolnjevati PCT-pogoje. Toda dogodek boste lahko spremljali tudi po spletni aplikaciji Zoom (glej spodaj). Pogostitve po srečanju zaradi epidemioloških razmer ne bo, zato predhodna prijava ni potrebna.
Povezava: https://us02web.zoom.us/j/84866857888
Št. srečanja: 848 6685 7888 Geslo: 123456
Ali po navadnem telefonu:
+38616003102,,84866857888#,,,,,,0#,,123456# Slovenia
+38618888788,,84866857888#,,,,,,0#,,123456# Slovenia
Prisrčno vabljeni! Odbor Skupnosti razvezanih v Cerkvi – SRCE
Vabilo na slovesno sveto mašo ob pričetku sinode v Nadškofiji Ljubljana
Sinoda‹ je starodavna beseda v izročilu Cerkve, ki nakazuje pot, po kateri skupaj hodi Božje ljudstvo.
Če so se doslej sinode odvijale kot zasedanja škofov skupaj s papežem in pod njegovim vodstvom, papež Frančišek na tokratno sinodo vabi vse Božje ljudstvo.
Navdušeno nas spodbuja, naj stopimo na pot, na kateri bomo v poslušanju drug drugega lahko laiki, redovniki, duhovniki in škofje skupaj in preko lastne izkušnje prepoznavali, kaj nam v naši krajevni Cerkvi pomaga živeti občestvo, doseči sodelovanje in se odpreti poslanstvu. Novo odkrivanje teh treh razsežnosti skupne hoje nam bo omogočilo proces ponižnega skupnega učenja, na kakšen način nas Bog kliče, naj bomo Cerkev tretjega tisočletja.
V naši nadškofiji bomo v to dogajanje vstopili v nedeljo, 17. oktobra, ob 16. uri, ko bo v ljubljanski stolnici slovesna sveta maša. Zelo bom vesel, če se mi boste ob tej priložnosti pridružili tudi laiki in župnik vaše župnije, da bomo skupaj prosili za blagoslov poti, na katero stopamo.
Papež Frančišek nas ob začetku sinode spodbuja: »Vabim vas k molitvi, da bi nam razmišljanja in izmenjave med tem zbiranjem pomagale odkrivati veselje nad tem, da smo Božje ljudstvo, ki hodi skupaj, v poslušanju vseh« in na vse sodelujoče kliče Božjega blagoslova.
Tudi sam se pridružujem tej njegovi spodbudi in vas vse vabim, da odgovorimo na njegovo povabilo ter pogumno stopimo na pot skupnega prepoznavanja, k čemu nas Sveti Duh vabi danes, da bomo vedno bolj Cerkev, ki bo zaradi našega pričevanja privlačna tudi za tiste, ki Kristusa še niso spoznali.
msgr. Stanislav Zore OFM, nadškof
SVETE MAŠE
PO 11. 10. 18,00: Za zdravje
TO 12. 10. 18,00: V zahvalo za 25 let zakona
SR 13. 10. 18,00: + Metod Kržišnik, obl.
ČE 14. 10. 18,00: ++ Andrejcovi
PE 15. 10. 18,00: + Jakob Klinec, 17. obl.
SO 16. 10. 18,00: Rožni venec in obhajilo
19,00: + Marjeta Oblak (ob 60. letnici) in za drage pokojne iz družine Justin
NE 17. 10. 7,00: Za župljane
10,00: + Matej Buh, obl.