19. nedelja med letom (leto B), 8. avgusta 2021
»Vsak, kdor posluša Očeta in se mu da poučiti, pride k meni.« (Jn 6,45b)
1. berilo
Elija je hodil v moči božje jedi
Berilo iz 1. knjige kraljev (1 Kr 19,4-8)
Tiste dni je Elija šel naprej v puščavo dan hoda. Prišel je in sédel pod samotno bodičevje; želel si je smrti in rekel: »Dovolj je; zdaj, Gospod, vzemi moje življenje, saj nisem boljši kakor moji očetje.« Legel je in zaspal pod bodičevjem. A glej, dotaknil se ga je angel in mu rekel: »Vstani in jej!« Ozrl se je in glej, pri njegovem vzglavju je bil hlebček na vročem kamenju pečenega kruha in vrč vode. Jedel je in pil pa spet legel. Gospodov angel pa je prišel še drugič, se ga dotaknil in rekel: »Vstani in jej, sicer bo pot zate predolga!« Vstal je, jedel in pil in v moči tiste jedi potoval štirideset dni in štirideset noči do Božje gore Horeb.
Psalm 34
Odpev: »Okusite in glejte, Gospod je resnično dober.«
Slavil bom Gospoda ob vsakem času,
njegova hvalnica bo vedno v mojih ustih.
Z Gospodom se ponaša moja duša,
ponižni naj to slišijo in se veselijo.
Odpev: »Okusite in glejte, Gospod je resnično dober.«
Poveličujte z menoj Gospoda,
njegovo ime vsi skupaj slavimo.
Iskal sem Gospoda in me je uslišal,
vseh mojih strahov me je rešil.
Odpev: »Okusite in glejte, Gospod je resnično dober.«
Glejte nanj in boste žareli od veselja,
vaši obrazi naj ne zardevajo.
Ta siromak je klical in Gospod je slišal,
iz vseh njegovih stisk ga je rešil.
Odpev: »Okusite in glejte, Gospod je resnično dober.«
Angel Gospodov utrjuje tabor
okrog bogaboječih in jih rešuje.
Okusite in poglejte, kako je Gospod dober.
Blagor možu, ki se zateka k njemu!
Odpev: »Okusite in glejte, Gospod je resnično dober.«
2. berilo
Živeti moramo v ljubezni kakor Kristus
Berilo iz pisma apostola Pavla Efežanom (Ef 4,30-5,2)
Bratje in sestre, ne žalostite božjega Svetega Duha, s katerim ste bili kot s pečatom zaznamovani za dan odrešenja. Naj izginejo med vami vsakršna ujedljivost, vsakršno besnenje, jeza, rohnenje in preklinjanje z vsakršno hudobijo vred. Bodite drug do drugega dobrosrčni in usmiljeni ter drug drugemu odpuščajte, kakor je tudi vam Bog milostno odpustil v Kristusu. Posnemajte torej Boga, saj ste njegovi ljubljeni otroci, in živite v ljubezni, kakor je tudi Kristus vzljubil nas in je daroval sam sebe za nas kot blagodišečo daritev in žrtev Bogu.
Aleluja
Aleluja. Jaz sem živi kruh, ki sem prišel iz nebes, govorí Gospod. Če kdo jé od tega kruha, bo žível vekomaj. Aleluja.
Evangelij
Živeti moramo le v moči Jezusovega kruha
Iz svetega evangelija po Janezu (Jn 6,41-51)
Tisti čas so Judje godrnjali nad Jezusom, ker je rekel: »Jaz sem kruh, ki je prišel iz nebes,« in so govorili: »Ali ni to Jezus, Jožefov sin? Njegovega očeta in mater poznamo. Kako more zdaj govoriti: ›Iz nebes sem prišel.‹« Jezus je odgovóril in jim dejal: »Ne godrnjajte med seboj! Nihče ne more priti k meni, če ga ne pritegne Oče, ki me je poslal, in jaz ga bom obúdil poslednji dan. Pri prerokih je zapisano: ›Vsi se bodo dali poučiti Bogu.‹ Vsak, kdor posluša Očeta in se mu da poučiti, pride k meni. Ne rečem, da bi bil kdo videl Očeta: samo tisti, ki je od Boga, je videl Očeta. Resnično, resnično, povem vam: Kdor veruje, ima večno življenje. Jaz sem kruh življenja. Vaši očetje so jedli v puščavi mano in so pomrli. To je kruh, ki prihaja iz nebes, da tisti, ki od njega jé, ne umre. Jaz sem živi kruh, ki sem prišel iz nebes. Če kdo jé od tega kruha, bo žível vekomaj. Kruh pa, ki ga bom dal jaz, je moje meso za življenje sveta.«
Jezus je kruh za življenje in moč, ki privlači
Ermes Ronchi
Jaz sem kruh, ki je prišel iz nebes. V enem samem stavku Jezus zbere in preplete tri podobe: kruh, nebesa, priti. Moč ustvarjalne pisave evangelijev, in še prej jezika, ki je poln predstav in prebojev, lastnih pesniku iz Nazareta.
Jaz sem kruh, a ne tak kot je pest moke in vode, ki gre skozi ogenj: kruh, ker moj poklic je hraniti osnovo življenja.
Jaz sem nebesa, ki se spuščajo na zemljo. Zemlja z nebesi je žlahten vrt. Brez njih pa je prah, ki ne pusti dihati. V sinagogi se dvigne protest: kakšen kruh in kakšna nebesa! Vse vemo o tebi in o tvoji družini…
In tu je ključ pripovedi. Jezus ima v sebi nekaj, kar prekaša. Nekaj, kar ima pomen za vso stvarnost: tu je del nebes, ki sestavlja zemljo; nekaj čezmernega, ki je v stvareh; naša skrivnost ni v nas, je onstran nas. Kakor kruh, ki ima v sebi prah zemlje in zlato sonca, roke sejalca in roke žanjca; pretrpel je krutost mlina in ognja; vzniknil je priklican iz bodočega klasa; hranil se je z lučjo in sedaj zmore hraniti. Kakor kruh je Jezus sin zemlje in sin nebes.
In doda prelep stavek: nihče ne more priti k meni, če ga ne pritegne Oče, ki me je poslal. Tu je nova podoba Boga: ne sodnik, marveč moč, ki privlači kozmos, nebeška sila težnosti, moč, ki združuje atome in planete, moč sleherne združitve. V vsakem izmed nas se nahaja neutrudna moč božje privlačnosti, ki kliče v objem lepoto in nežnost. In nikdar ne bomo postali resnični, nikoli prav mi, nikoli zadovoljni, če ne stopimo na pota očaranja spričo vsega, kar kliče v objem. Jezus pravi: pustite, naj Oče pritegne, naj Njegova ljubezen spregovori v globini, in ne zlo ali strah. Tedaj bodo vsi “poučeni od Boga”, poučeni s kretnjami in besedami in sanjami, ki nas privlačijo in širijo blagostanje, ker so čisti in zdravi, imajo okus po kruhu in življenju.
Kruh ki ga bom jaz dal, je moje meso za življenje sveta. Vedno beseda “življenje”, vztrajni poudarek Jezusovega zagotovila, da ima nekaj edinstvenega, kar nam lahko da, da bi živeli bolje. Ne pravi moje “telo”, ampak moje “meso”. V Janezovem evangeliju meso pomeni pristno in krhko človeškost, kakor je naša: beseda je meso postala. Dam vam to mojo človeškost, vzemite jo kot visoko in svetlo mero za življenje. Učite se od mene, zaustavite krvavitev človeštva v zgodovini. Bodite človeški, ker bolj kot smo človeški, bolj izražamo Besedo, božansko kal, ki se nahaja v ljudeh. Če se tako hranimo z evangelijem in s človeškostjo, bomo postali veselo oznanilo za svet.
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Terezija Benedikta od Križa (Edith Stein), mučenka, sozavetnica Evrope, v torek Lovrenc, diakon, mučenec, v sredo Klara (Jasna), redovna ustanoviteljica, v četrtek Ivana Šantalska, vdova, redovnica, v soboto Maksimilijan Kolbe, duhovnik, mučenec, v nedeljo je zapovedani praznik Marijino vnebovzetje – Veliki šmaren in shod na Gori.
Svete maše bodo vse zvečer ob 20h. V petek po maši bo pol ure izpostavljeno Najsvetejše za osebno in skupno molitev.
V nedeljo, na Veliki šmaren, bo sv. maša zjutraj ob 7h v farni cerkvi, druga ob 10h na Gori (na Malenskem vrhu). Vsem, ki imate zdrave noge, priporočamo, da jih uporabite. Z avtomobili se peljite le tisti, ki boste omogočili navzočnost pri sv. maši starejšim, bolehnim ali invalidom. Parkirišče na Gori nima neomejenih možnosti… Poskrbite, da bo vzdušje med mašo na Gori vredno praznika.
SVETE MAŠE
PO 9. 8. 20,00: + Roman Bonča, 2. obl.
TO 10. 8. 20,00: + Ivana Marinšek, obl.
SR 11. 8. 20,00: + Jože Berčič, 30. dan
ČE 12. 8. 20,00: + Mirko Šink, obl.
PE 13. 8. 20,00: + Pavle Košir, Srniški, 1. obl.
SO 14. 8. Volča 18,00: Po namenu zaročencev
20,00: Po namenu
NE 15. 8. 7,00: Za župljane
Malenski vrh (Gora) 10,00: + Martin Peternel