3. postna nedelja, 7. marca 2021
»On pa je govoril o templju svojega telesa« (Jn 2,21)
1. berilo
Bog je dal postavo po Mojzesu
Berilo iz 2. Mojzesove knjige (2 Mz 20,1-17)
Tiste dni je Bog govóril vse te besede in rekel: »Jaz sem Gospod, tvoj Bog, ki sem te izpêljal iz egiptovske dežele, iz hiše sužnosti. Ne imej drugih bogov poleg mene! Ne delaj si rezane podobe in ničesar, kar bi imelo obliko tega, kar je zgoraj na nebu, spodaj na zemlji ali v vodah pod zemljo! Ne priklanjaj se jim in jim ne služi, kajti jaz, Gospod, tvoj Bog, sem ljubosumen Bog, ki pokorím krivdo očetov na sinovih, na tretjem in na četrtem rodu tistih, ki me sovražijo, izkazujem pa dobroto do tisočerega rodu tistim, ki me ljubijo in izpolnjujejo moje zapovedi. Ne izgovarjaj po nemarnem imena Gospoda, svojega Boga, kajti Gospod ne bo pústil brez kazni tistega, ki po nemarnem izgovarja njegovo ime! Spominjaj se sobotnega dne in ga posvečuj! Šest dni delaj in opravljaj vsa svoja dela, sedmi dan pa je sobota za Gospoda, tvojega Boga: ne opravljaj nobenega dela, ne ti ne tvoj sin ne hči ne hlapec ne dekla ne živina ne tujec, ki biva znotraj tvojih vrat! Kajti v šestih dneh je Gospod narédil nebo in zemljo, morje in vse, kar je v njih, sedmi dan pa je počival. Zato je Gospod blagoslôvil sobotni dan in ga posvétil. Spoštuj očeta in mater, da se podaljšajo tvoji dnevi v deželi, ki ti jo daje Gospod, tvoj Bog! Ne ubijaj! Ne prešuštvuj! Ne kradi! Ne pričaj po krivem proti svojemu bližnjemu! Ne žêli hiše svojega bližnjega! Ne žêli žene svojega bližnjega ne njegovega hlapca in dekle, ne njegovega vola in osla, ne česar koli, kar pripada tvojemu bližnjemu!«
Psalm 19
Odpev: »Gospod, ti imaš besede večnega življenja.«
Ps 19,8.9.10.11
Gospodova postava je popolna, poživlja dušo;
Gospodovo pričevanje je zanesljivo, nevednega dela modrega.
Gospodovi ukazi so pravi, razveseljujejo sŕca;
Gospodova zapoved je jasna, razsvetljuje poglede.
Odpev: »Gospod, ti imaš besede večnega življenja.«
Gospodov strah je čist, ostaja na veke;
Gospodove sodbe so resnica, vse so pravične.
Bolj kakor zlato so zaželene, bolj kakor čistega zlata obilje;
bolj kakor med so sladke, bolj kakor med iz satovja.
Odpev: »Gospod, ti imaš besede večnega življenja.«
2. berilo
Oznanjamo Kristusa križanega – enim pohujšanje, drugim modrost
Berilo iz 1. pisma apostola Pavla Korinčanom (1 Kor 1,22-25)
Bratje in sestre, Judje zahtevajo znamenja, Grki iščejo modrost, mi pa oznanjamo križanega Kristusa, ki je Judom v pohujšanje, poganom nespamet. Tistim pa, ki so poklicani, Judom in Grkom, oznanjamo Kristusa, Božjo moč in Božjo modrost. Kajti kar je pri Bogu nespamet, je modrejše od ljudi, in kar je pri Bogu slabotno, je močnejše od ljudi.
Vrstica pred evangelijem
Bog je svet tako ljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina. Vsak, kdor vanj veruje, bo imel večno žviljenje (Jn 3,16)
Evangelij
Podrite ta tempelj in v treh dneh ga bom postavil
Iz svetega evangelija po Janezu (Jn 2,13-25)
Bližala se je judovska velika noč in Jezus je šel v Jeruzalem. V templju je našel prodajalce volov, ovc in golobov ter menjalce denarja, ki so sedeli tam. In iz vrvi je spletel bič ter vse izgnal iz templja z ovcami in voli vred. Menjalcem je raztresel denar in prevrnil mize, prodajalcem golobov pa rekel: »Spravite proč vse to in iz hiše mojega Očeta ne delajte tržnice!« Njegovi učenci so se spomnili, da je pisano: ›Gorečnost za tvojo hišo me použiva.‹ Judje so mu rekli: »Kakšno znamenje nam pokažeš, da smeš takó delati?« Jezus jim je odgovóril in rekel: »Podrite ta tempelj in v treh dneh ga bom postavil.« Judje so tedaj rekli: »Šestinštirideset let so zidali ta tempelj, ti pa ga boš postavil v treh dneh?« On pa je govóril o templju svojega telesa.
Ko je vstal od mrtvih, so se njegovi učenci spomnili, da je govóril o tem, in verovali so Pismu in besedi, ki jo je rekel Jezus. Ko je bil med praznikom pashe v Jeruzalemu, so mnogi začeli verovati v njegovo ime, ker so videli znamenja, ki jih je delal. Jezus pa se jim ni zaupal, ker je vse poznal in ker ni bilo treba, da bi mu kdo pričeval o človeku; sam je namreč vedel, kaj je v človeku.
Razdraženi Jezus
Najraje gledamo Jezusa s svetlobnim žarom in čarom kot dobrega pastirja, ki nosi izgubljeno ovco ali kako ozdravlja mrtvoudnega ali obuja mladeniča spet k življenju, kako odpušča grešnici in blagruje otroke itd.
V današnjem evangeliju pa so mu popokali živci. Zavedajoč se svojega poslanstva, da je z njim napočilo božje kraljestvo in da je treba Boga častiti s srcem, z dušo, z iskrenostjo, je počistil tempeljsko tržnico kar s silo: “Spravite proč vse to in iz hiše mojega očeta ne delajte tržnice.”
Prodajalci volov, ovc in golobov ter menjalci denarja so strmeli, voditelji ljudstva pa so vprašali Jezusa, s kakšno pravico to dela. Jezus jim je rekel: Podrite ta tempelj in v treh dneh ga bom spet postavil.
Zares čuden odgovor, ki ga niso mogli razumeti. Jezus pa je mislil na tempelj svojega telesa. Šele po Njegovem vstajenju so tudi učenci šele razumeli, da je dejansko mislil na tempelj svojega telesa, ko je po smrti na Kalvariji tretji dan poveličan vstal iz groba.
Kristus je novi tempelj, saj v njem prebiva vsa polnost božanstva. Že pred trpljenjem je učencem pokazal nase in rekel: Več kakor Salomon in več kakor tempelj je tukaj.
Za Jude je bil tempelj edini kralj, kjer se človek lahko neposredno sreča z Bogom.
Ko je Jezus izdihnil na križu, se je zagrinjalo v templju pretrgalo na dvoje – znamenje, da je stari tempelj odigral svojo vlogo.
Nauk iz današnjega evangelija se glasi: Bog je povsod, kjer se srečujemo z učlovečenim Božjim Sinom, Jezusom in kadar se zavedamo, da smo krščeni v Troedinega Boga in tako živi tempelj, ne iz kamnov, temveč iz mesa in krvi.
Graditi cerkve in jih okrasiti je sicer potrebno, ker se verniki zbirajo k skupnemu bogoslužju kot božja družina, a še prej in nič manj je potrebno, da smo tudi mi sami tempelj, v katerem prebiva Bog v najgloblji notranjosti naših duš in src.
Graditi svoj lastni tempelj je dosti bolj naporno, kakor zlagati kamen na kamen pri zunanjem temelju.
Graditi svoj lastni tempelj pa pomeni, prisluhniti Bogu v tišini in molitvi, pričevanjsko govoriti o veri, biti pozoren do drugih sopotnikov našega življenja, a imeti hkrati odprte oči, čuteče srce in razprostrte roke za bližnje ter predvsem uboge in vse v različnih stiskah.
Tako se bo razdraženi Jezus nam prijazno nasmehnil in rekel: V takem tvojem templju rad prebivam!
Vir: Jože Kopeinig, Nedelja, L 90, št. 10, 9., foto: Unsplash, obj.: M. B.
Skupaj in z Njim – 3. postna nedelja
Družinsko molitveno bogoslužje
Kateheza (pripravila Milena Svetlin)
Video posnetek “Jezus očisti tempelj”
Spomin – križev pot (ilustracije Fani Pečar)
Postni čas – igra, navodilo, vprašanja, kartice (pripravila skupnost Delo)
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Janez od Boga, redovni ustanovitelj, v torek Frančiška Rimska, redovnica, v sredo 40 mučencev iz Armenije, v petek Gregorjevo, nedelja je četrta postna ali papeška – obletnica izvolitve papeža Frančiška.
Svete maše med tednom bodo vse zvečer ob 18. uri razen četrtka, ko bo zjutraj ob 8h.
V petek zvečer po maši bo izpostavljeno Najsvetejše in molitev križevega pota. V soboto po maši bo prav tako izpostavljeno Najsvetejše za skupno in osebno molitev.
Ob nedeljah je prva sv. maša ob 7h, druga s prenosom preko spletne strani v času omejitvenih ukrepov ob 9h. Upoštevajmo navodila za preprečevanje širjenja epidemije (omejitev zbiranja posameznikov do deset, razkuževanje rok, nošenje zaščitnih mask, medsebojna razdalja 1,5 m tako v cerkvi kakor pred cerkvijo). Po prenosu svete maše ste povabljeni k prejemu obhajila v cerkvi do 10,30 (na pet minut).
Verouk bo tudi ta teden »na daljavo«.
SVETE MAŠE
PO 8. 3. 18,00: + Vida Potočnik, 30. dan
TO 9. 3. 18, 00: + Frančiški Železnik
SR 10. 3. 18,00: + Frančiška Benedičič, obl.
ČE 11. 3. 8,15: Za Božje varstvo
PE 12. 3. 18,00: + Manca Šubic
SO 13. 3. 18,00: + Slavko Šink
NE 14. 3. 7,00: Za župljane
9,00: ++ Posečnikovi