1. postna nedelja, 21. februarja 2021
»V puščavi je bil štirideset dni in satan ga je skušal. Bil je med zvermi in angeli so mu stregli« (Mr 1,13)
1. berilo
Bog sklene z Noetom zavezo po potopu
Berilo iz 1. Mojzesove knjige (1 Mz 9,8-15)
Bog je rekel Nóetu in njegovim sinovom: »Glejte, zavezo sklepam z vami in vašim potomstvom, ki pride za vami, pa tudi z vsemi živimi bitji, ki so pri vas: s pticami, z živino in z vsemi zvermi zemlje, ki so pri vas, z vsemi, ki so prišle iz ladje. Tako sklepam zavezo z vami in ne bom več iztrebil vsega živega z vodami potopa. Ne bo več potopa, ki bi opustošil zemljo.« Bog je rekel: »To je znamenje zaveze, ki jo sklepam med seboj in vami in med vsemi živimi bitji, ki so pri vas, za vse prihodnje rodove. Svojo mavrico postavim v oblake in bo v znamenje zaveze med menoj in zemljo. In kadar bom zbral oblake nad zemljo in se bo v oblakih prikazala mavrica, tedaj se bom spomnil svoje zaveze, ki je med menoj in vami in vsemi živimi bitji in vsem žívim; vode ne bodo nikoli več narasle v potop, da bi iztrebile vse živo.«
Psalm 25
Odpev: »Gospodove stèze so dobrota in zvestoba.«
Svoje potí, Gospod, mi daj spoznati,
svojih steza me nauči.
Vôdi me v svoji resnici in me úči,
saj si ti Bog moje rešitve.
Odpev: »Gospodove stèze so dobrota in zvestoba.«
Spomni se, Gospod, svojega usmiljenja,
svojih dobrot, ki so od vekomaj.
Spomni se me, Gospod, po svoji zvestobi,
zaradi svoje dobrote.
Odpev: »Gospodove stèze so dobrota in zvestoba.«
Gospod je iskren in dober,
zato poučuje grešnike o pravi póti.
Ponižne vódi v pravici,
ponižne učí svojih potov.
Odpev: »Gospodove stèze so dobrota in zvestoba.«
2. berilo
Rešuje nas krst, ki je uresničenje Noetove rešitve iz potopa
Berilo iz 1. pisma apostola Petra (1 Pt 3,18-22)
Preljubi, Kristus je trpel zaradi grehov, in sicer enkrat za vselej, pravični za krivične, da bi vas pripeljal k Bogu. Res je bil po telesu umorjen, a je bil po Duhu ožívljen. V tem Duhu je šel in oznanjal tudi duhovom, ki so bili v ječi, tistim, ki v dneh, ko je Noe gradil ladjo, niso bili pokorni, ko jih je Bog nadvse potrpežljivo čakal. A v ladji se jih je po vodi rešilo le malo, natančno osem duš. Ta voda pa je podoba krsta, ki zdaj odrešuje vas. Ne odstranjuje madežev s telesa, ampak zaradi vstajenja Jezusa Kristusa prósi Boga za čisto vest. Ta je šel v nebesa in je na Božji desnici in so mu podrejeni angeli in oblastí in močí.
Vrstica pred evangelijem
Človek ne živi samo od kruha, ampak od vsake besede, ki prihaja iz Božjih ust.
Evangelij
Jezusa satan skuša in angeli mu strežejo
Iz svetega evangelija po Marku (Mr 1,12-15)
Tisti čas je Duh odvedel Jezusa v puščavo. V puščavi je bil štirideset dni in satan ga je skušal. Bil je med zvermi in angeli so mu stregli. Ko pa so Janeza zaprli v ječo, je šel Jezus v Galilejo. Oznanjal je Božji evangelij in govóril: »Čas se je dopólnil in Božje kraljestvo se je približalo. Spreobrnite se in vérujte evangeliju!«
Med angeli in zvermi
Tisti čas je Duh odvedel Jezusa v puščavo.
Puščava, za nas tolikokrat prekleti kraj, pri Bogu vnovič dobi mogočno razsežnost. Kakor nekoč za Izraelce, tako tudi za nas ostaja kraj čiščenja in treninga v razločevanju ter izbiranju.
Božjega Sina odvede v puščavo Sveti Duh. In tam, v tej isti puščavi, ga satan skuša. Bog nas torej ne rešuje puščav življenje, ne rešuje nas napadov hudega, temveč nam pošilja angele, da nam v tem strežejo. To je pomembno dejstvo, ki ga, vsaj zdi se tako, včasih ne moremo sprejeti.
Radi bi živeli v raju, kjer zla več ni in vendar smo še na zemlji. Zdi se nam, da nas Bog zapušča in pozablja, ko nas ne obvaruje satanovega skušanja in vendar pozabljamo, da Njegovo odrešenje ni v tem, da bi z vnovičnim vesoljnim potopom uničil svet in na ladji rešil samo “svoje”, temveč je Njegovo odrešenje za vse, tudi za “tiste, ki v dneh, ko je Noe gradil ladjo, niso bili pokorni in jih je Bog potrpežljivo čakal”.
Njegova Ljubezen ni v tem, da nas vzame s tega sveta, temveč da nas je v tem svetu rešil ter ponovno usposobil za izbiro dobrega! Kristus je namreč prišel, da osvobodi našo svobodo!
Dokler bo torej svet, bodo tudi zveri. Zemeljske in duhovne, zunanje in notranje. Mavrica se je razpela čez vse. Mi smo tisti, ki se bomo morali vsak dan znova, vsak trenutek znova odločati, kateri del bomo izbrali in sprejeli – skušnjavo zveri ali pomoč angela, poslanega od Boga.
Postni čas na poseben način simbolizira teh 40 dni puščave, ko je vsak od nas poklican, da v sebi ponovno odkrije in poimenuje zveri, obenem pa izostri pogled za vse dobro in lepo, kar se vzporedno dogaja.
Plevel in pšenica vedno rasteta skupaj, človek pa je tisti, ki je v moči krsta usposobljen, da izbira pšenico, življenje, angele. Medtem, ko zveri napadajo, renčijo in grozijo.
Pa kar naj, pomembno je le, kam mi usmerimo pogled, h komu mi naravnamo uho in kateri misli dopustimo, da usmerja naš korak.
Vsak od nas pozna svoje zveri, pozna svoje omejitve in skušnjave, ki ga vodijo v prepad. Ta prepad pa Gospod ne zasuje, temveč nas uči okrog njega napeljati mrežo in hoditi mimo, ne da bi ob tem vanj padli sami ali vrgli še ostale. Se naučiti živeti spravljeno s svojimi notranjimi prepadi, živeti v zavesti, da zveri so ter da smo sami odgovorni in svobodni za to, kar se odločamo, je status odrešenega človeka.
Odrešeni človek se tako ne uspava ali zapira v umetne svetove, da bi s tem sebe prepričal, da je vse lepo, niti ni človek, ki se pusti dotolči zverem, temveč je tisti, ki s Kristusom vstopa v puščavo in skupaj z Njim spoznava svoj notranji svet. V zavesti, da je nad ta svet Bog že davno razpel mavrico in sklenil zavezo tudi z našimi zvermi.
“Glejte, zavezo sklepam z vami (…) pa tudi z vsemi živimi bitji (…) z živino in vsemi zvermi zemlje, ki so pri vas.”
Svojo zavezo je sklenil s človekom, ki je poln nebeških višin in poln globin brezen, človekom, ki je svet in grešen, dober in hudoben, ponižen in trmast, poln zveri in poln angelov.
“Kristus je trpel zaradi grehov, in sicer enkrat za vselej, pravični za krivične, da bi vse pripeljal k Bogu.” To je torej Njegov cilj – da bi bili vsi združeni pri Bogu.
Naj bo to tudi naš cilj, h kateremu hitimo skozi puščave življenja, zavedajoč se, da mavrica lahko nastane le takrat, ko sta sonce in dež združena. Ne takrat, ko je samo sonce ali ko je samo dež, ampak, ko sta skupaj.
Tako post za kristjana ne more biti več samo neko zagnano uničevanje lastnega plevela in pokončevalni boj nad zvermi srca, temveč postaja klic k spreobrnjenju, k budnemu življenju sredi angelov in zveri ter obenem zavestnemu in svobodnemu (spre)obračanju k dobremu.
Angeli, Božje kraljestvo, evangelij se je približal. Zelo konkretno, zelo človeško, zelo “meseno”.
Čas se je dopolnil! Tudi za naše izbire.
Vir: blog Bom vrgla mreže (Anja Kastelic), foto: Unsplash, Obj.: M. B.
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Sedež apostola Petra, v torek Polikarp, škof, mučenec, v sredo Matija, apostol, v petek Aleksander (Branko), škof, v soboto Gabrijel ŽMB, redovnik, nedelja je druga postna, goduje Roman, opat.
Ta teden so zimske počitnice, zato bo urnik delavniških maš nekoliko prilagojen. Prve tri dni bodo svete maše darovane drugje. V četrtek, petek in soboto bodo zvečer ob 17,30. V petek po maši bo izpostavljeno Najsvetejše in molitev križevega pota. Še vedno je potrebno upoštevati navodila (omejitev zbiranja do deset, razkuževanje rok, nošenje zaščitnih mask, medsebojna razdalja 1,5 m).
Nedeljsko sveto mašo ob 9h boste lahko še naprej spremljali preko spletne strani. Po prenosu svete maše ste povabljeni k prejemu obhajila v cerkvi do 10h. Ob 11h bo do nadaljnjega druga sveta maša in možnost prejema sv. obhajila do 12h. V cerkvi je v skladu z navodili lahko navzočih 10 posameznikov ali družin hkrati, obhajilo po maši bom delil na 5 minut. Upoštevajte varnostjo razdaljo 1,5 metra tako v cerkvi kakor pred cerkvijo!
Šolarjem želimo lep počitniški teden!
SVETE MAŠE
PO 22. 2. Drugje: V zahvalo in blagoslov
TO 23. 2.Drugje: Za duše v vicah
SR 24. 2. Drugje: Za blagoslov po namenu
ČE 25. 2. 17,30: + Frančiška Bogataj, obl.
PE 26. 2. 17,30: + Milan Bonča, 10. obl.
SO 27. 2. 17,30: Za zdravje
NE 28. 2. 9,00: + Jože Božnar in ++ Stržinarjevi
11,00:Za župljane