2. nedelja med letom, 17. januarja 2021
Janez Krstnik se je ozrl na Jezusa, ki je šel mimo, in rekel: »Glej, Božje Jagnje!« (Jn 1,35-36)
1. berilo
Govori, Gospod, tvoj hlapec posluša
Berilo iz 1. Samuelove knjige (1 Sam 3,3-10.19)
Tiste dni je Samuel spal v Gospodovem svetišču, kjer je bila Božja skrinja. Tedaj je Gospod poklical Samuela. »Tukaj sem,« je rekel. Tekel je k Éliju in rekel: »Tukaj sem, ker si me klical.« »Nisem te klical,« je rekel, »vrni se, spi!« Šel je in zaspal. Gospod pa je spet poklical Samuela. Samuel je vstal, šel k Éliju in rekel: »Tukaj sem, ker si me klical.« »Nisem te klical, moj sin,« je rekel, »vrni se, spi!« Samuel namreč še ni poznal Gospoda in Gospodova beseda se mu še ni razodela.
Gospod pa je spet, tretjič, poklical Samuela. Vstal je, šel k Éliju in rekel: »Tukaj sem, ker si me klical.« Tedaj je Éli spoznal, da Gospod kliče dečka. In Éli je rekel Samuelu: »Pojdi, spi! In če te bo poklical, reci: ›Govôri, Gospod, kajti tvoj hlapec posluša.‹« In Samuel je šel ter zaspal na svojem prostoru. Tedaj je prišel Gospod, se ustavil in zaklical kakor prej: »Samuel, Samuel!« Samuel je rekel: »Govôri, kajti tvoj hlapec posluša.« Samuel pa je rastel in Gospod je bil z njim in ni pústil, da bi se katera od njegovih besed ne izpolnila.
Psalm 40
Odpev: »Glej, prihajam, da spolnim tvojo voljo.«
Ps 40,2.4.7-10
Trdno sem upal v Gospoda,
sklônil se je k meni in uslišal moje klicanje.
V usta mi je polóžil novo pesem,
hvalnico našemu Bogu.
Odpev: »Glej, prihajam, da spolnim tvojo voljo.«
Nad klavnimi in jedilnimi daritvami nisi imel veselja,
odprl pa si mi ušesa.
Žgalnih daritev in daritev za greh nisi terjal.
Tedaj sem rekel: »Glej, prihajam.«
Odpev: »Glej, prihajam, da spolnim tvojo voljo.«
Tedaj sem rekel: »Glej, prihajam;
v zvitku knjige je pisano o meni:
Izpolnjevati tvojo voljo, moj Bog, mi je v veselje,
tvoja postava je v mojem srcu.«
Odpev: »Glej, prihajam, da spolnim tvojo voljo.«
Oznanjeval sem pravičnost v vélikem zboru;
Gospod, ti veš, da svojih ustnic ne zadržujem.
Tvoje pravičnosti nisem skrival v svojem srcu,
o tvoji zvestôbi in pomôči sem govóril.
Odpev: »Glej, prihajam, da spolnim tvojo voljo.«
2. berilo
Naša telesa so Kristusovi udje
Berilo iz 1. pisma apostola Pavla Korinčanom (1 Kor 6,13-15.17-20)
Bratje in sestre, telo ni za nečistovanje, ampak za Gospoda, in Gospod je za telo. Bog je obúdil Gospoda in bo s svojo močjo obúdil tudi nas. Ali ne veste, da so vaša telesa udje Kristusovega telesa? Kdor pa se druži z Gospodom, je z njim en duh. Bežite pred nečistovanjem. Vsak greh, ki ga stori človek, je zunaj telesa; kdor pa nečistuje, greši proti lastnemu telesu. Mar ne veste, da je vaše telo tempelj Svetega Duha, ki je v vas in ki ga imate od Boga? Ne pripadate sebi, saj ste bili odkupljeni za visoko ceno. Zato poveličujte Boga v svojem telesu.
Aleluja
Aleluja. Našli smo Mesija, to je Kristusa. Milost in resnica sta prišli po njem. Aleluja.
Evangelij
Prva dva učenca govorita z Jezusom
Iz svetega evangelija po Janezu (Jn 1,35-42)
Tisti čas je Janez Krstnik spet stal tam in še dva izmed njegovih učencev. Ozrl se je na Jezusa, ki je šel mimo, in rekel: »Glejte, Jagnje Božje!« Učenca sta slišala, kaj je rekel, in odšla za Jezusom. Jezus pa se je obrnil, in ko je videl, da gresta za njim, jima je dejal: »Kaj iščeta?« Rekla sta mu: »Rabi (kar pomeni učitelj), kje stanuješ?« Rekel jima je: »Pridita in bosta videla.« Šla sta torej in videla, kje stanuje, ter ostala pri njem tisti dan. Bilo je okrog desete ure. Eden od teh, ki sta slišala Janezove besede in šla za Jezusom, je bil Andrej, brat Simona Petra. Ta je najprej našel svojega brata Simona in mu je rekel: »Našli smo Mesija« (kar pomeni Maziljenec). Privedel ga je k Jezusu. Jezus je uprl pogled vanj in rekel: »Ti si Simon, Janezov sin. Imenoval se boš Kefa« (kar pomeni Peter).
Telo je za Gospoda in Gospod je za telo
1) V stari zavezi ima tempelj velik pomen. Tam je sveti prostor Božje navzočnosti in kraj, kjer je Gospod razodeval svojo Besedo.
Danes srečamo dečka Samuela, ki sliši Božji glas, a še ne ve, kaj bi z njim počel.
Tudi nam se zgodi Beseda, ob njej se v nas nekaj zgane in prebudi, in vendar ne vemo, kaj bi s tem. Enkrat bi pred Besedo pobegnili, drugič se v nas nekaj nasmehne in reče: “to je prelepo, da bi bilo res”, včasih pa zaznamo vzgib, vendar kakor Samuel, ki še ni poznal Gospoda, spimo naprej.
In vendar ostajajo štiri stvari tega odlomka, ki bi nas morale vsak dan napolnjevati z neizmernim veseljem:
– Bog je vedno prvi, ki išče in kliče človeka. On je, ki se oglasi, On, ki pokliče, On, ki išče stik in pogovor. Iniciativa je torej vedno na strani Boga.
– Bog je zvest. Zaveza, ki jo je sklenil s človeštvom je 100% z Njegove strani. Mi odpovemo ali spimo, Gospod pa ostaja zvest in ne odneha. K dečku se je vračal tako dolgo, dokler ni spregovoril tudi sam. Za Boga ni večjega veselja, kot je človeško srce, ki je pripravljeno prisluhniti in stopiti z Njim v dialog. Zato je Gospod potrpežljiv.
– In nenazadnje nam ta odlomek pokaže, kako Gospod kljub človeškim oviram vedno najde pot.
Čeprav Heli in toliki drugi ne prepoznajo Gospodovega obiskanja in ljudi ne spodbujajo k dialogu z Bogom, temveč jih celo uspavajo, Gospod deluje in njegova Beseda stori, za kar je bila poslana in se ne vrača brez uspeha.
To bi morala biti za vse nas velika tolažba, saj je vsakemu od nas zagotovo zaupana bolj ali manj odgovorna naloga vodenja in spremljanja.
Bog torej deluje navkljub našim napakam oziroma skupaj z njimi.
2) Apostol Pavel nas v drugem berilu premakne v čas po vstajenju, ko “Presveto” ni več zgradba, temveč postane to človeško telo. Telo je z utelešenjem in odrešenjem Boga postalo svetišče, v katerem prebiva Najsvetejše.
Odkupljeni smo bili za visoko ceno, česar se bolj kot mi sami, zaveda satan, saj se nenehno zaletava prav v svetost človeškega telesa in spolnosti. Na nobenem področju nima večjega užitka, kot je prav greh proti dostojanstvu telesa. Ker ve, kaj je resnično sveto, ker ve, da je naše telo resnični tempelj Svetega Duha, ki je izlit v naša srca in v nas nenehno moli ter nas deleži z Božjim življenjem.
Po krstu smo vsi postali del Kristusovega telesa, poveličanega in ranjenega. Nič več ne pripadamo sebi, temveč smo vstali v občestvu z drugimi, v tem občestvu pa je vsak odgovoren, kaj bo prinašal – resnico dostojanstva ali laž nečistovanja, ki je sleherni greh zoper svetost telesa.
Pavel spodbuja k tej resnični bitki za lepoto in svetost. Njegove besede so na trenutke kakor vzkliki, namenjeni prebujenju zavesti, da je naše telo za Gospoda ter da je On za telo. Naše prvo bogoslužje, naša prva liturgije je torej v našem telesu, ki je sveto in posvečeno in zato kliče k dejanjem, ki so skladna tej resnici.
3) V evangeliju Janez Krstnik pokaže na Božje Jagnje, na Kristusa, ki je prvi svoje telo tudi daroval in ga pustil zdrobiti za to, da bi naša telesa bila ponovno očiščena in posvečena. On je prvi sestopil na zemljo in prevzel naše telo, ki se je zaradi greha iztrgalo iz lepote odnosov. Pobuda je bila ponovno na strani Boga. Rodil se je kot človek ter pustil, da so njegovo telo obsuli pljunki, udarci, ponižanja in rane, ki jih je v svoji zavisti tako dolgo sejalo zlo. Jagnje je nase prevzelo vse, kar je mazalo človeško telo, da bi človek ponovno oblekel Božji sijaj.
S tem, ko je Kristus dal svoje telo, je bilo nam vrnjeno ozdravljenje. Postali smo usposobljeni zato, da živimo kot sijoči ljudje, ki ljubijo svoja telesa in so spravljeni s seboj ter z drugimi. Naša telesa pa niso posvečena zato, da bi z njih naredili osamljen tempelj “v vetrini”, temveč za to, da bi se darovala.
Telo je človeku dano zato, da bi ljubil in sprejemal ljubezen. Dano mu je, da ga sprejme kot neprecenljiv dar, nato pa podari do konca. Vsak od nas je in bo poklican v ljubezen do konca, v ljubezen, ki iztroši telo in ga pretvarja v užitno hrano za druge. Človek, ki ve od kod prihaja in kam gre ter ve, da je del Kristusovega telesa, lahko živi svoje dostojanstvo in zato upa k drugim, da bi služil. Upa k umazanim nogam in upa k opljuvanim obrazom. Upa si k ustom, ki blagoslavljajo, pa tudi k ustom, ki preklinjajo tudi medtem, ko prejemajo dobro.
Človek, ki je sebe odkril v Kristusu, se ne boji več zase, temveč se sebe in drugih veseli do te mere, da se zanje iztroši in iz svojega življenja napravi čudovito gostijo Telesa.
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Marjeta Ogrska, kneginja, dominikanka, v sredo Fabijan, papež, mučenec in Sebastijan (Boštjan), mučenec, v četrtek Agnes (Neža, Janja), devica, mučenka, v petek Vincencij (Vinko), diakon, mučenec, nedelja je tretja med letom, goduje Frančišek Saleški, škof, cerkveni učitelj.
Začenjamo teden molitve za edinost kristjanov. Gradivo je tokrat pripravila ženska meniška skupnost Grandchamp iz Švice. Redovnice so izbrale temo »Ostanite v moji ljubezni: obrodili boste obilo sadu«, ki sloni na Jezusovih besedah iz Janezovega evangelija (Jn 15,1-17). Ostati v Božji ljubezni pomeni spraviti se s sabo, tema pa »izraža poklicanost k molitvi, spravi in edinosti Cerkve ter človeštva.
Svete maše med tednom bodo ob 17,30 z upoštevanjem navodil (do deset posameznikov oziroma družin, razkuževanje rok, nošenje zaščitnih mask, medsebojna razdalja 1,5 m).
Nedeljsko sveto mašo spremljajte ob 9h preko spletne strani ali drugih elektronskih medijev. Po prenosu svete maše ste povabljeni k prejemu obhajila v cerkvi. Na razpolago bom od 9,45 do 11h. V cerkvi je lahko navzočih 10 posameznikov ali družin hkrati, zvrstite se na 5 minut. Držimo se Navodil slovenskih škofov! Upoštevajte varnostjo razdaljo 1,5 metra tako v cerkvi kakor pred cerkvijo!
Danes po maši boste lahko v zakristiji (ali v dvorani pod cerkvijo) v času od 9,45 do 11h poravnali naročnino za DRUŽINO – 119,60 EUR in OGNJIŠČE – 33,50 EUR; če ste naročeni na oboje – 153,10 EUR. Komplet petih knjig redne zbirke Mohorjeve družbe (izide konec novembra) 49 EUR, samo Mohorjev koledar 18 EUR, če plačate do konca februarja 2021.
Tudi letos bo v Žireh potekal tečaj priprave na zakon in sicer 23., 24., 30. in 31. januarja, vsakokrat ob 19.00. Vsako srečanje bo trajalo 90 minut in bo izvedeno po Zoom aplikaciji. Obvezne so predhodne prijave na elektronski naslov: zupnija.ziri@rkc.si Prijave sprejemajo najkasneje do 20. januarja!
SVETE MAŠE
PO 18. 1. 17,30: ++ Marinškovi
TO 19. 1. 17,30: ++ Povlicovi
SR 20. 1. 17,30: + Ivana Oblak
ČE 21. 1. 17,30: + Neža Križnar
PE 22. 1. 17,30: + Frančiška Pintar (p.n. N. Dolenec)
SO 23. 1. 17,30: ++ iz družine Rešek iz Kovnice
NE 24. 1. 9,00: + Francka Košir