Prenos nedeljske sv. maše ob 9h na: župnija poljane prenosi
1. adventna nedelja – B (leto B), nedelja Karitas, 29. novembra 2020
»Bodite torej budni, ker ne veste, kdaj se vrne hišni gospodar.« (Mr 13,35)
1. berilo
Zahrepenimo po Odrešeniku
Berilo iz knjige preroka Izaija (Iz 63,16-17.19;64,2-7)
Ti, Gospod, si naš oče, Naš odkupitelj iz davnine ti je ime. Zakaj si dopústil, Gospod, da smo zašli s tvojih poti, zakaj si nam zakrknil srce, da se te ne bojimo? Vrni se zaradi svojih služabnikov, zaradi rodov, ki so tvoja dediščina. Davno smo postali kakor tisti, ki jim ne vladaš, kakor tisti, ki ne kličejo nase tvojega imena. O da bi predrl nebo in stopil dol, da bi se pred teboj tresle gore! Ko si delal strašne reči, ki jih nismo pričakovali, si stopil dol, pred teboj so se tresle gore. Od vekomaj se ni slišalo, mi nismo zaznali, oko ni razen tebe videlo Boga, ki bi kaj stóril za tistega, ki ga z upanjem pričakuje. Naproti prihajaš tistemu, ki z veseljem ravna pravično, tistim, ki se te spominjajo na tvojih potih. Glej, ti si se srdíl in mi smo grešili, če bi se vedno držali tvojih poti, bi bili rešeni. Vsi smo postali kakor umazanec, vsa naša pravična dela kakor umazana obleka. Vsi smo oveneli kakor listje, naša krivda nas je odnesla kakor veter. Nikogar ni, ki bi klical tvoje ime, ki bi se prebúdil, da bi se te dŕžal, kajti skril si svoj obraz pred nami, prepústil si nas môči naše krivde. In zdaj, Gospod, si ti naš oče! Mi smo glina, ti si naš upodabljávec, vsi smo delo tvojih rok.
Psalm 80
Odpev: »Razjasni svoj obraz nad nami.«
Ps 80,2-3.15-16.18-19
Izraelov pastir, poslušaj!
Ti, ki sediš na kerubih, pokaži se!
Zbudi svojo moč pred svojim ljudstvom,
pridi in nas reši!
Odpev: »Razjasni svoj obraz nad nami.«
O Bog nad vojskami, vrni se vendar,
ozri se z nebes in glej, obišči to trto!
Váruj, kar je zasadila tvoja desnica,
ozri se na sina, ki si ga okrépil zase.
Odpev: »Razjasni svoj obraz nad nami.«
Naj tvoja roka spremlja moža tvoje desnice,
sina človekovega, ki si ga okrépil zase.
Ne bomo se odvrnili od tebe,
požívi nas, da bomo tvoje ime klicáli.
Odpev: »Razjasni svoj obraz nad nami.«
2. berilo
Pričakujemo našega Gospoda Jezusa Kristusa
Berilo iz 1. pisma apostola Pavla Korinčanom (1 Kor 1,3-9)
Bratje in sestre, milost vam in mir od Boga, našega Očeta, in Gospoda Jezusa Kristusa. Vedno se za vas zahvaljujem svojemu Bogu za Božjo milost, ki vam je bila dana v Kristusu Jezusu, kajti v njem ste vsestransko obogateli v vsej besedi in v vsem spoznanju.
Pričevanje o Kristusu se je namreč med vami utrdílo, tako da vi, ki pričakujete razodetje našega Gospoda Jezusa Kristusa, ne pogrešate nobenega daru milosti. On vas bo tudi do konca utŕdil, da boste brez krivde na dan našega Gospoda Jezusa Kristusa. Zvest je Bog, ki vas je poklical v občestvo s svojim Sinom Jezusom Kristusom, našim Gospodom.
Aleluja
Aleluja. Pokaži nam, Gospod, svojo dobroto, daj nam svoje odrešenje! Aleluja.
Evangelij
Čujmo, ker ne vemo, kdaj pride hišni gospodar
Iz svetega evangelija po Marku (Mr 13,33-37)
Tisti čas je Jezus rekel svojim učencem: »Pazíte in čujte, ker ne veste, kdaj pride čas! Tako bo kakor s človekom, ki je zapústil svoj dom in šel na potovanje. Svojim služabnikom je izróčil oblast, vsakemu svoje opravilo, vratarju pa je naróčil, naj čuje. Čujte torej, ker ne veste, kdaj se vrne hišni gospodar zvečer, opolnoči, ob petelinjem petju ali ob zori da vas ne najde spečih, če pride nenadoma. Kar pravim vam, pravim vsem: Čujte!«
Advent – klic k uporabni mehkobi v Božjih rokah
Začel se je. Čas priprave in pot rasti. Za vsako rast, za vsak proces, za vsako spremembo, pa je pomembno najprej ponižno spoznanje trenutne situacije. Potrebno je dati ime tistemu koščku poti, na katerem se trenutno nahajamo. Mi kot kristjani, mi kot družba, mi kot Cerkev, mi kot svet.
Zdi se, da nam prvo berilo preroka Izaija v tem prihaja naproti, kajti situacija se ponavlja.
Izaija namreč opisuje ljudstvo, ki je odšlo z Gospodovih poti, ki nič več nima Boga za Očeta in nič več ne kliče nase Njegovega imena.
Davno smo postali kakor tisti, ki jim ne vladaš (…). Vsi smo postali kakor umazanec, vsa naša pravična dela kakor umazana obleka. Vsi smo oveneli kakor listje, naša krivda nas je odnesla kakor veter.
Logično. Ko človek prevzame krmilo in stopi iz Odnosa, ko misli, da bo vse rešil in uredil sam, se sam odrešil in si sam kupil tudi lastno osvoboditev, zablodi. Izraelci so globoko zablodili in mi smo njihovi potomci. Če ne krvno pa zagotovo duhovno.
Izaija zato spodbuja in vpije kakor bi poskušal prebuditi Boga ter ga prepričati, naj predre nebo in stopi dol, obenem pa prebuja človeka, saj ni bolj nepropustnega “neba” kakor je človeško srce.
Gospod je namreč prišel. Prvič kakor droben Otrok v temino človeštva. Drugič bo tudi prišel. O tem danes piše Pavel v pismu Korinčanom. Poznamo pa tudi “tretji Kristusov prihod”, ki se dogaja tukaj in zdaj. O tem piše evangelij: “Pazite in čujte, ker ne veste, kdaj pride čas(…) Kar pravim vam, pravim vsem: Čujte!”
Kakor refren se ponavlja ta beseda čujte. Biti pozoren, biti prost lastnih skrbi in projektov, lastnih samozadostnih naporov, ki ostajajo prazna, četudi pravična dela, tako postajajo vhodna vrata milosti. Jezus v evangeliju opozori na nalogo vratarja, ki mu je naročil, naj čuje, naj stoji pri vratih in pazi, opazuje, da ne bi zamudil Gospodovega prihoda in mimohoda.
To je naša naloga, to je naloga vsakega kristjana! Biti pri vratih medtem ko drugi spijo, bedeti medtem ko ostali hodijo po svojih kupčijah, se vedno znova vračati v dostojanstvo sinov in hčera, ki živijo drugače kakor ostali svet. Ker smo sinovi in ne sužnji.
Dokler namreč človek ostaja sam in misli, da bo tudi vse rešil sam, postaja nasilen, začne posedovati in šteti….ljudi ali lastnino.
Ko pa ponovno prepozna Očeta, ko se ponovno prepozna kot mehka glina v rokah svojega Upodabljavca, srce postane krotko, ponižno, hvaležno in veselo slehernega obiska Boga.
Takrat se v človeku znova prebudi hrepenenje po Božjih obiskih, takrat duša vpije: “Predri nebesa in pridi!” Takrat naš vratar čuje in sredi kaosa decembra, ko vsi služabniki v odsotnosti gospodarja opravljajo svoje delo, trgujejo in kupčujejo, kristjan stoji pri vratih in budno čuje. Pomeni, da živi isti svet, hodi sredi istih ljudi in vendar gleda z drugačnimi, umitimi očmi, ki iščejo Gospodovo navzočnost v sleherni “štali” sveta.
To je kristjan. Človek, ki prinaša upanje, kjer razlogov za upanje ni! Človek, ki vidi zarjo, kjer je nepredirna noč, človek, ki dogodkov svojega življenja in življenj drugih ne vidi več kot naključen skupek situacij, ampak v vsem zmore prepoznati tihe in nežne obiske Boga, ki pletejo zgodbo odrešenja. Skozi človeško bedo in greh.
To je naša vera! Tako daleč stran od vsakršne religije; tiste v trgovinah in tiste v nekaterih cerkvah in cerkvenih občestvih.
Šele ko človek zapusti svoj individualizem in z vsem svojim bitjem ponižno izreče: “In zdaj, Gospod, ti si naš Oče!” se zgodi čudež božiča. Rodi se živi Sin – Beseda, najprej v srcu, potem v odnosih. Živi Bog, ki sme ponovno predreti nebo in sme biti Oče, ki sme poskrbeti in sme govoriti, Bog, ki mu vrnemo dovoljenje, da postane vsa naša skrb, vsa naša budnost, vsa naša pozornost.
Čujmo torej, da bo sleherni dan tega adventa postal poln zavesti in pozornosti do tihih Božjih obiskov, ki so in vedno bodo, opazi in razveseli pa se jih lahko samo srce, ki je postalo majhno in ponižno mehko, tako mehko, da se ga lahko ponovno dotakne Božja dlan in iz njega ustvari svojo umetnino ljubezni!
Anja Kastelic
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Andrej, apostol, v četrtek Frančišek Ksaver, duhovnik, petek je prvi v mesecu, goduje Barbara, mučenka, nedelja je druga adventna, goduje Nikolaj (Miklavž), škof.
Tudi ta teden bomo z veroukarji povezani na daljavo.
Svete maše z ljudstvom so do nadaljnjega odpovedane. Dovoljene so zasebne maše duhovnika brez vernikov. Po naročilu slovenskih škofov, naj verniki nedeljske svete maše spremljajo po medijih (TV, radio Ognjišče, župnijske spletne strani…), prejmejo duhovno obhajilo, posvetijo čas molitvi, branju Božje besede oziroma dobrim delom (prim. ZCP, kan. 1248, § 2). Po predhodnem dogovoru z duhovnikom je sveto obhajilo dovoljeno deliti zgolj in samo posamično – enemu verniku oziroma eni družini ali članom istega gospodinjstva. V tem primeru se vernik z duhovnikom po telefonu ali e-pošti predhodno dogovori za določeno uro, ko bo prejel blagoslov in obhajilo v cerkvi, kapeli ali na drugem primernem kraju.
Glede na trenutne razmere je v farni cerkvi možno prejeti obhajilo v času od 9,45 do 10,30 (na vsakih pet minut) po predhodnem dogovoru. Udeležba pri individualnem obhajilu je dovoljena samo zdravim vernikom, ki nimajo simptomov okužbe dihal, ne kašljajo in nimajo povišane telesne temperature.
Nedeljsko sv. mašo iz farne cerkve lahko spremljate preko župnijske spletne strani ob 9. uri na župnija poljane prenosi.
Na prvi petek bom dopoldne obiskoval bolnike in ostarele po domovih. Božično obhajilo bolnikov in ostarelih na domu bo v ponedeljek, 21. decembra.
V zakristiji je na razpolago Marijanski koledar po 2,5 EUR-a. Za ostale stvari, ki so povezane z Božičem ali koncem leta, povejte in jih bomo naročili.
SVETE MAŠE
PO 30. 11.: + Andreja Bogataj
TO 1. 12.: ++ Šubic in Godec
SR 2. 12.: + Janez Krmelj
ČE 3. 12.: ++ Zogarjevi
PE 4. 12.: + Barbara Drlink
SO 5. 12.: ++ Roglanovi
NE 6. 12.: + Ana Oblak, 2. obl.
: Za župljane