28. nedelja med letom, 11. oktobra 2020
»Veliko je namreč poklicanih, a malo izvoljenih.« (Mt 22,14)
1. berilo
Bog vabi na gostijo in briše solze
Berilo iz knjige preroka Izaija (Iz 25,6-10)
Gospod nad vojskami bo na Síonski gori pripravil vsem ljudstvom gostijo s sočnimi jedmi, gostijo z žlahtnimi vini, s sočnimi in okusnimi jedmi, s prečiščenimi žlahtnimi vini. Na tej gori bo pretrgal zagrinjalo, ki zagrinja vsa ljudstva, in pokrivalo, ki pokriva vse narode: za vselej bo uničil smrt. Gospod Bog bo obrisal solze z vseh obrazov in z vse zemlje bo odstranil sramoto svojega ljudstva, kajti Gospod je govóril. Tisti dan bodo rekli: »Glejte, to je naš Bog, čakali smo ga in nas je odrešil. To je Gospod, ki smo ga čakali, radujmo in veselimo se, da nas je odrešil.« Kajti Gospodova roka bo počivala na tej gori.
Psalm 23
Odpev: »V Gospodovi hiši bom prebival vse dni življenja.«
Ps 23,1-6
Gospod je moj pastir, nič mi ne manjka.
Na zelenih pašnikih mi daje ležišče.
K vodam počitka me vodi,
mojo dušo poživlja.
Odpev: »V Gospodovi hiši bom prebival vse dni življenja.«
Vódi me po pravih stèzah zaradi svojega imena.
Tudi če bi hodil po globeli smrtne sence,
se ne bojim hudega, ker si ti ob meni,
tvoja palica in tvoja gorjača sta mi v tolažbo.
Odpev: »V Gospodovi hiši bom prebival vse dni življenja.«
Pred mano pogrinjaš mizo
vpričo mojih nasprotnikov;
z oljem mi maziliš glavo,
moja čaša je prepolna.
Odpev: »V Gospodovi hiši bom prebival vse dni življenja.«
Le dobrota in milina me bosta spremljali
vse dni mojega življenja;
prebival bom v hiši Gospodovi
vse dni življenja.
Odpev: »V Gospodovi hiši bom prebival vse dni življenja.«
2. berilo
Gospod daje apostolu moč
Berilo iz pisma apostola Pavla Filipijanom (Flp 4,12-14.19-20)
Bratje in sestre, znam biti reven in znam biti v obilju. Na vse mogoče sem se navadil: biti sit in biti lačen, biti v obilju in biti v pomanjkanju. Vse zmorem v njem, ki mi daje moč. A kljub temu je bilo lepo, da ste mi pomagali v moji stiski. Moj Bog – bogat, kakor je – bo po svojem bogastvu v veličastvu potéšil vse vaše potrebe v Kristusu Jezusu. Našemu Bogu in Očetu pa bodi slava na veke vekov. Amen.
Aleluja
Oče našega Gospoda Jezusa Kristusa naj razsvetlí oči našega srca, da bi videli, v kakšno upanje nas je poklical Prim. Ef 1,17-18
Evangelij
Vsi smo povabljeni na nebeško svatbo
Iz svetega evangelija po Mateju (Mt 22,1-14)
Tisti čas je Jezus spregovóril velikim duhovnikom in starešinam ljudstva v prilikah: »Nebeško kraljestvo je podobno kralju, ki je prirédil svatbo svojemu sinu. Poslal je svoje služabnike, da skličejo povabljene na svatbo, vendar ti niso hoteli priti. Znova je poslal druge služabnike, rekoč: ›Povejte povabljenim: Glejte, pojedino sem pripravil. Moji voli in pitana teleta so zaklani in vse je pripravljeno; pridite na svatbo!‹ Ti pa se niso zmenili, temveč so odšli: eden na svojo njivo, drugi po svoji kupčiji; ostali pa so zgrabili njegove služabnike, jih sramotili in pobili. Kralj se je tedaj razjézil in poslal svojo vojsko, da so pobili tiste morilce in njihovo mesto požgali.
Nato je rekel svojim služabnikom: ›Svatba je pripravljena, toda povabljeni je niso bili vredni. Pojdite torej na križišča in povabite na svatbo, kogar koli najdete.‹ Služabniki so odšli na potí in zbrali vse, ki so jih našli, hudobne in dobre, in svatovska dvorana se je napolnila z gosti. Ko je kralj prišel pogledat goste, je opazil tam človeka, ki ni imel oblečenega svatovskega oblačila. Dejal mu je: ›Prijatelj, kako si prišel sem, ko nimaš svatovskega oblačila?‹ Ta pa je molčal. Tedaj je kralj rekel strežnikom: ›Zvežite mu noge in roke in ga vrzíte ven v najglobljo temo. Tam bo jok in škripanje z zobmi.‹ Veliko je namreč poklicanih, a malo izvoljenih.«
Žlahtno vino in okusne jedi
Že nekaj tednov nas evangelij vabi v lepoto Božjega vinograda, v bogastvo gostije, ki je preprosto deleženje Božjega življenja.
Danes evangelij govori o svatbi, ki jo kralj pripravlja svojemu sinu. Torej gre za skrivnost življenja med Očetom in Sinom, v katerega Oče nenehno vabi, kliče in spodbuja tudi nas.
Gostija je namreč že pripravljena: “Glejte, pojedino sem pripravil. Moji voli in pitana teleta so zaklani in vse je pripravljeno; pridite na svatbo!” Sin, to Jagnje, ti “voli in pitana teleta”, je bilo že darovano, da bi to polnost življenja prejel vsak, kdor veruje vanj.
Zato Oče ob vsakem času in vedno znova pošilja svojega Duha, ki ga v priliki predstavljajo odposlani služabniki, da bi s svojimi vzgibi prebujal in navdihoval srca ljudi. Nam je namreč namenjena vsa ta lepota občestva, ki jo prerok Izaija v prvem berilu predstavlja kot gostijo za vsa ljudstva, gostijo s sočnimi jedmi, gostijo z žlahtnimi vini, s sočnimi in okusnimi jedmi, s prečiščenimi žlahtnimi vini.
Nič več ni zagrinjala, ki bi nas od te svatbe ločilo s smrtjo, kajti na veliki petek se je to zagrinjalo postave, ki je ločevalo presveto od svetega, pretrgalo na dvoje. Po krstu smo v Kristusu že prestopili prag smrti in vstopili v presveto Nebeške gostije. On je storil tisto, kar si človek še sanjati ni upal, sedaj pa je človek povabljen, da stori tisto, kar Bog namesto njega ne more – sprejeti, kar je Ljubezen zanj že storila!
To je klic današnjemu kristjanu, to je klic vsakemu, ki iskreno išče Kraljestvo, četudi ga tako ne imenuje. S Sinovo smrtjo in vstajenjem so nebeška vrata odprta vsem! In kakor so bili nekoč Judje tisti izvoljeni narod, kateremu je bilo najprej namenjeno odrešenje in so ga z delom za lastne njive in kupčije zamudili, tako se dogaja tudi danes nam kristjanom. Prevečkrat je namreč naša drža še vedno drža samozadostnežev, ki ne potrebujejo vabila, ne potrebujejo svatbe in ne potrebujejo živega Boga. Še okopavamo svoje njive inurejamo svoje kupčije. V imenu Boga a brez Boga.
Še “morimo” tiste, ki nas spominjajo, da je vera drugje, v Odnosu in ne v religiji.
Tako je bila samozadostnežem svatba vzeta, dana pa tistim, ki so bili vabilu odprti. Tistim, ki so verjeli v odnose in so hrepeneli po lepoti svatbe, kjer sta dar in Darovalec eno, kjer so ljudje med seboj bratje in kjer namesto zakona kupčevanja prevlada zakon podarjajočega služenja. Ti so smeli vstopiti in postati deležni polnega veselja.
Evangelist Matej izpostavlja, da so med temi tako hudobni in dobri, s čimer izniči našo mentaliteto privilegijev. Pri Bogu res ni prvo- in drugorazrednih grešnikov, ampak samo ljubljeni grešniki, povabljeni, da sprejmejo odrešenje. Očeta ne ovira naša grešnost, močno pa ga ovira naša zagledanost vase in zaprtost za sleherni dialog.
Zato lahko Nebeško kraljestvo okusi samo človek, ki upa postati majhen in sprejeti njegovo odpuščanje, sprejeti Boga, ki, bogat kakor je, lahko po svojem bogastvu v veličastvu poteši vse naše potrebe v Kristusu Jezusu.
Kdor upa razpreti dlani in sebe spoznati kot zastonjsko obdarovanega, izkusi svatbo in lahkotnost svatovskega oblačila.
Kaj pa mož, ki sredi svatbe ostane brez prazničnega oblačila?
To je tisti, ki sprva začne dobro. Stopi na pot kot poklicani in tudi prisluškuje tistemu, ki kliče. Nekje na poti pa se mu zgodi, da Gospoda prehiti in stvari vzame v svoje roke. Nič več ni Bog, ki vodi, ampak človek, ki postane upravitelj vsega – lastnega življenja, življenja drugega in tudi Boga samega. Vsaj misli si tako. Ko pa človek prevzame to držo in Boga začne uporablja za lastne njive, se kmalu znajde v temi obvladovanja, kontrole, nasilja, joka in škripanja z zobmi. On sam se prestavi tam, saj kot grešni posameznik preprosto ne more proizvesti drugega kakor le temo.
Tisti pa, ki hvaležno vstopi v Odnos, uživa sočne jedi gostije, kjer je že vse pripravljeno. Tam se človek spozna kot del nečesa večjega, del svatbe, kjer Gospod sam streže in kjer drža služenja postaja svatovsko oblačilo slehernega človeka. To so nebesa, ki jih okusi srce, ki umre svojemu in vse svoje življenje pretvori v poslušanje in odgovarjanje na Klic. To so tisti sočni okusi obdarovanosti, kjer ni več privilegiranih ljudi, ampak samo bratje in sestre – ljubljeni grešniki.
In ne nazadnje je prav v tem tudi vsa veličina svobode. Samo tisti namreč, ki v sebi okuša pretočnost Božjega življenja, zna biti reven in biti v obilju, biti sit in biti lačen, biti v obilju in biti v pomanjkanju. Na vse mogoče se namreč navadi, saj ve, da vse zmore v Njem, ki edini daje moč.
To odrešenost preroško opeva prerok Izaija, okuša jo apostol Pavel, pred nas pa jo danes postavlja Sveti Duh, poslan, da nas popelje v prečiščene okuse pristnega odnosa med Očetom in Sinom. Potrebno nam je le izpustiti “prepečence” lastnih idej in sprejeti “okusne jedi” konkretnega življenja, prepojenega z navzočnostjo Odnosa.
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Maksimilijan Celjski, mučenec, v sredo Kalist I., papež, mučenec, v četrtek Terezija Velika (Avilska), redovnica, cerkvena učiteljica, v petek Marjeta Marija Alakok, redovnica, v soboto Ignacij Antiohijski, škof, mučenec, nedelja je 29. med letom, misijonska nedelja, za našo župnijo praznik sv. birme, goduje Luka, evangelist.
Svete maše bodo ves teden zvečer ob 18h.
Jutri ob 17h bo med nami g. nadškof. Ob 17h se bo srečal z birmanci, njihovimi starši in botri. Med sv. mašo bo na razpolago v spovednici, po maši (ob 19h) se bo srečal s člani ŽPS, ključarji in organisti.
Devetdnevnica pred birmo za birmance, starše in botre bo v skrajšani obliki v sredo, četrtek in petek. V četrtek po maši bo srečanje za botre.
Zakrament sv. birme bo g. nadškof podelil v nedeljo, 18. oktobra pri izredni maši ob 11,15. Zaradi virusa bodo navzoči le birmanci, botri in najožji družinski člani. Za stare starše bo možna udeležba v kapeli za oltarjem ali zunaj na ploščadi pri vhodu ob zvoniku.
Letošnja poslanica papeža Frančiška za misijonsko nedeljo, ki jo bomo obhajali danes teden, je osredotočena na poslanstvo vseh, ki smo krščeni. Opira se na preroka Izaija: »Tukaj sem, pošlji mene«. Pri izhodu iz cerkve boste lahko oddali svoj dar za misijone.
Bliža se zahvalna nedelja in praznovanje zakonskih jubilejev (v nedeljo 8. novembra). Tisti, ki ste se pred petimi leti poročili izven poljanske fare, se oglasite v zakristiji in oddajte svoj naslov, ker vas nimamo na seznamu. Lahko tudi drugi, ki smo vas do sedaj pozabili povabiti na praznovanje.
Bog povrni za darovanje prejšnjo nedeljo tako v farni cerkvi kakor na Gori.
Po praznovanju sv. Martina bodo cerkev krasile suhe rože. Že sedaj se zanje priporočamo.
SVETE MAŠE
PO 12. 10. 18,00: ++ Matej, 3. obl. in Andrej Buh
TO 13. 10. 18,00: + Metod Kržišnik, obl.
SR 14. 10. 18,00: ++ Alojz in Miro Setničar
ČE 15. 10. 18,00: + Terezija Božnar
PE 16. 10. 18,00: + Jaka Klinec, obl.
SO 17. 10. 18,00: + Jerneja Pelicon
NE 18. 10. 7,00: Za župljane
10,00: + Angela Jelovčan, obl.
11,15: Za birmance in njihove starše