25. nedelja med letom, nedelja svetniških kandidatov, 20. 9. 2020
»Tudi tem je rekel: ›Pojdite tudi vi v vinograd, in kar je prav, vam bom dal‹« (Mt 20,4)
1. berilo
Bog sodi drugače kot ljudje
Berilo iz knjige preroka Izaija (Iz 55,6-9)
Iščite Gospoda, dokler se daje najti, kličite ga, dokler je blizu! Krivični naj zapusti svojo pot in hudobni svoje misli. Vrne naj se h Gospodu, da se ga bo usmilil, k našemu Bogu, ki je velik v odpuščanju. Kajti moje misli niso vaše misli in vaša pota niso moja pota, govorí Gospod. Kajti kakor je nebo visoko nad zemljo, tako visoko so moja pota nad vašimi póti in moje misli nad vašimi mislimi.
Psalm 145
Odpev: »Gospod je blizu vsem, ki ga kličejo.«
Ps 145,2-3.8-9.17-18
Vsak dan ti bom prepeval slavo,
hvalil bom tvoje ime na vekov veke.
Velik je Gospod in nadvse hvale vreden,
njegova veličina je nedoumljiva.
Odpev: »Gospod je blizu vsem, ki ga kličejo.«
Gospod je milostljiv in usmiljen,
počasen za jezo in velik v dobroti.
Gospod je dober vsakomur,
usmiljen je z vsemi svojimi deli.
Odpev: »Gospod je blizu vsem, ki ga kličejo.«
Gospod je pravičen na vseh svojih potih,
dobrotljiv v vseh svojih delih.
Gospod je blizu vsem, ki ga kličejo,
vsem, ki ga kličejo v zvestobi.
Odpev: »Gospod je blizu vsem, ki ga kličejo.«
2. berilo
Življenje je za nas Kristus
Berilo iz pisma apostola Pavla Filipijanom (Flp 1,20-24.27)
Bratje in sestre, Kristus bo poveličan v mojem telesu, bodisi z življenjem bodisi s smrtjo. Kajti življenje je zame Kristus in smrt dobiček. Če pa živeti v telesu zame pomeni prinašati sad, res ne vem, kaj naj si izberem. Razpet sem namreč med dvojim: po eni strani hrepenim, da bi se rešil telesa in bil s Kristusom, kar bi bilo dosti boljše, po drugi strani pa je zaradi vas bolj potrebno, da ostajam v svojem telesu. Da le živíte tako, kakor je vredno Kristusovega evangelija! Tako bom, bodisi da pridem in vas vidim, bodisi da me ne bo pri vas, slišal o vašem vedênju, kako stojite trdnó v enem duhu in kako se enodušno bojujete za vero evangelija.
Aleluja Gospod, odpri nam srce, da bomo prisluhnili besedam tvojega Sina. Prim. Apd 16,14
Evangelij
Božja dobrota presega človekov pogled
Iz svetega evangelija po Mateju (Mt 20,1-16)
Tisti čas je Jezus povedal svojim učencem tole priliko: »Nebeško kraljestvo je podobno hišnemu gospodarju, ki je šel zgodaj zjutraj najet delavce za svoj vinograd. Z delavci se je pogódil za en denarij na dan in jih je poslal v svoj vinograd. Okrog tretje ure je šel ven in videl druge na trgu postajati brez dela. Tudi tem je rekel: ›Pojdite tudi vi v vinograd, in kar je prav, vam bom dal.‹ In so šli. Okrog šeste in okrog devete ure je spet šel ven in storil prav tako. In ko je šel ven okrog enajste ure, je našel druge, ki so tam postajali, in jim je rekel: ›Zakaj postajate tukaj ves dan brez dela?‹ ›Ker nas nihče ni najel,‹ so mu dejali. Tedaj jim je rekel: ›Pojdite tudi vi v vinograd!‹
Pod noč pa je gospodar vinograda rekel svojemu oskrbniku: ›Pokliči delavce in jim plačaj. Začni pri zadnjih in končaj pri prvih.‹ Pristopili so torej tisti, ki so prišli okrog enajste ure, in dobili vsak po en denarij. Ko so prišli prvi, so mislili, da bodo dobili več, vendar so tudi oni dobili vsak po en denarij. In ko so to prejeli, so godrnjali nad hišnim gospodarjem, češ: ›Ti zadnji so delali eno uro in si jih izenačil z nami, ki smo prenašali težo dneva in vročino.‹ Odgovóril je enemu izmed njih: ›Prijatelj, ne delam ti krivice. Ali se nisi pogodil z menoj za en denarij? Vzemi, kar je tvojega, in pojdi! Hočem pa tudi temu zadnjemu dati kakor tebi. Ali ne smem storiti s svojim, kar hočem? Ali je tvoje oko hudobno, ker sem jaz dober?‹ Tako bodo poslednji prvi in prvi poslednji.«
Brez štetja
Povabilo Gospoda se nadaljuje. Danes stopa na poti in vabi v svoj vinograd zastonjske ljubezni, vabi v nenehno občestvo z Njim, kjer je vse, kar je Njegovo, tudi naše.
Bog odhaja na ulice in išče človeka, da bi ga ponovno poklical v Odnos s seboj. Išče ga zgodaj zjutraj, ob devetih, ob poldne, ob treh in ob petih popoldne. Simbolno to pomeni vedno! Bog od prvega padca naprej ni nehal klicati in iskati človeka, ki poseda na trgih in ulicah, izgubljen in brez Očeta.
Človek od greha naprej ne ve več, kaj pomeni biti sin, ne ve, kaj pomeni “biti najet” oziroma poklican. Klic je tisti milostni trenutek, ki se zgodi, ko Gospod vstopi v življenje posameznika in ga povabi v odnos širšega občestva. Konkretno in neizbrisno se je to zgodilo pri krstu, ker se pa radi izgubljamo in odhajamo v staro, Bog sam ne odneha prihajati na naše poti in v naše misli, četudi so te daleč od Njegovih in klicati nazaj v lepoto novega.
Delavci v vinogradu simbolno predstavljajo ljudi, ki so že vstopili v Kristusovo Telo. In vendar ne pomeni, da so tisti, ki so “znotraj” tudi zares spoznali Očeta. Zakaj bi sicer godrnjali?
Ti delavci, ki jih gospodar v priliki prve najame, imajo držo starejšega sina iz druge Jezusove prilike. So v tem, kar je Očetovega in vendar ne prepoznajo Očeta. Zanje ostaja gospodar, oni pa tisti, ki si morajo ljubezen prislužiti in se izkazati. V taki logiki je še kako pomemben vsak denarij, še bolj pa je pomembno ali je so-služabnik prejel več kakor jaz. Misel starega človeka, ki je daleč pod mislijo Boga, kakor beremo v prvem berilu.
In Oče vnovič na zadnjih in izgubljenih, ki so najdlje posedali brez Očeta, pokaže, da je logika Ljubezni drugačna. On namreč hodi in kliče. In kdorkoli vstopi, vstopi v njegovo polnost, kjer si ni potrebno kupovati, ampak le sprejeti držo obdarovanih sinov in hčera.
Ponovno nekaj, kar sodobnega človeka vznemirja, saj v tem ni štetja, ampak le veselje nad lastno obdarovanostjo, posledično pa tudi nad obdarovanostjo tistega, ki ga ta Ljubezen najde. Četudi šele ob “koncu dneva”.
Kjer Nekdo daje, ni več prvega in zadnjega, ampak je samo obdarovani. Še več, prvi je ravno tisti, ki uspe dati sebe nazaj, na zadnje mesto in tako pripravi prostor milosti, ki je ne gre prehitevati ali celo ukazovati. Prvo in zadnje mesto v Božji misli tako vedno sovpadata.
Pavel pravi: “Življenje je zame Kristus.” Ko človek to okusi, se preprosto hoče manjšati, da bi On rastel (prim. Jn 3,30).
Ne nazadnje pa je tudi pomembno izpostaviti dejstvo, da Gospod spoštuje čas čakanja in iskanja. Tisto celodnevno posedanje v odsotnosti Očeta, tisto dolgo in mučno čakanje, ko človek ne ve, kam spada in kje je njegovo mesto, Gospod ovrednoti tako zelo, da ga izenači s tistimi, ki so cel dan smeli delati v Njegovem vinogradu. Obojni so namreč prenašali težo dneva in vročino, tisti “zadnji” morda težjo kakor “najdeni”. Zato bodo poslednji prvi in prvi poslednji.
Vsakemu od nas je potrebno nenehno spreobračanje iz logike naših misli in naših poti posameznika, ki rešuje sebe, v logiko Boga, njegovih misli in poti, ki vedno rešujejo drugega in zato vključujejo daritev sebe. Tu pa odpade štetje in kupovanje naklonjenosti, ostane pa polnost veselja nad Očetovim zagotovilom ljubezni: “Otrok, ti si vedno pri meni in vse, kar je moje, je tvoje” (Lk 15,31).
Če se tega zavemo, se lahko tudi mi, skupaj z Očetom v polnosti veselimo vsega, kar milost dela v življenju drugega: “Poveseliti in vzradostiti pa se je bilo treba, ker je bil ta, tvoj brat, mrtev in je oživel, ker je bil izgubljen in je najden” (Lk 15,31).
Anja Kastelic
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Matej (Matevž), evangelist, apostol, v sredo pater Pij iz Pietrelcine, redovnik, spovednik, v četrtek Anton Martin Slomšek, škof, v soboto Kozma in Damijan, mučenca, nedelja je 26. med letom, Slomškova nedelja, ekumenski dan, za našo župnijo nedelja krstov, goduje Vincencij Pavelski, duhovnik, ustanovitelj lazaristov.
Svete maše bodo vsak večer ob 19h razen četrtka in petka, ko bo zjutraj ob 8,15 in srede, ko bo darovana drugje. V soboto po maši bo izpostavljeno Najsvetejše.
Ta teden bo verouk po urniku, ki visi na oglasni deski. Pridite kar k cerkvi razen drugega razreda, ki ima srečanje v učilnici. Verouk za prvi razred z vpisom se bo začel v petek, 9. 10., ob 17h. Katehetski prispevek za župnijsko katehezo v celotni dekaniji je poleg stroškov učbenika in delovnega zvezka po skupnem dogovoru za prvega otroka, ki obiskuje verouk 25€, za drugega 15€ in za tretjega iz iste družine 10€.
Loški bratje kapucini vabijo na romarski shod v čast sv. Patru Piju s sporočilom »Vztrajajte v preizkušnjah«, ki bo v soboto, 26. septembra, v kapucinskem samostanu v Škofji Loki. Prva maša bo ob 6h, druga ob 8h. Od 10h dalje bo češčenje Jezusa v Najsvetejšem zakramentu, ob 15,30 pričevanja, ob 16,30 rožni venec s »Pijevo pesmijo«, ob 17. uri slovesna romarska maša, ki jo bo vodil g. Franci Trstenjak.
Boglonaj za »ofer« – darovanje ob sejmu na Volči!
SVETE MAŠE
PO 21. 9. 19,00: + Pavel Mrak, obl.
TO 22. 9. 19,00: + Bernarda Sečnik, obl.
SR 23. 9. Drugje: + Po namenu
ČE 24. 9. 8,15: Za zdravje po namenu
PE 25. 9. 8,15: Po namenu v zahvalo
SO 26. 9. 19,00: + Janez Krmelj (po n. nečaka Nika)
NE 27. 9. 7,00: Za župljane
10,00: + Marija Jesenko, 2. obl.