19. nedelja med letom, 9. avgusta 2020
»On mu je dejal: ‘Pridi!’ In Peter je stopil iz čolna, hodil po vodi in šel k Jezusu.« (Mt 14,29)
1. berilo
Bog povabi Elija na svojo sveto goro
Berilo iz 1. knjige kraljev (1 Kr 19,9.11-13)
Tiste dni je prišel Elija do Božje gore Hóreba in je tam prenočil v votlini. In glej, prišla mu je Gospodova beseda, rekoč: »Pojdi ven in se postavi na gori pred Gospoda.« In glej, Gospod je šel mimo, velik in silen vihar, ki kruši gore in lomi skale, je bil pred Gospodom; a Gospod ni bil v viharju. Za viharjem je bil potres; a Gospod ni bil v potrésu. In za potresom ogenj; a Gospod ni bil v ognju. Za ognjem glas rahlega šepéta. Ko je Elija to slišal, si je s plaščem zagrnil obraz, šel ven in obstal pri vhodu v votlino.
Psalm 85
Odpev: »Pokaži nam, Gospod, svojo dobroto!«
Ps 85,9-14
Poslušam, kaj govorí Gospod Bog svojemu ljudstvu:
o miru govorí svojim zvestim.
Zares, blizu je njegova rešitev za tiste, ki se ga bojijo,
in slava bo prebivala v naši deželi.
Odpev: »Pokaži nam, Gospod, svojo dobroto!«
Dobrota in zvestoba se bosta srečali,
pravičnost in mir se bosta poljubila.
Iz zemlje bo pognala zvestoba,
z neba se bo sklonila pravičnost.
Odpev: »Pokaži nam, Gospod, svojo dobroto!«
Gospod nam bo izkazal dobroto,
naša dežela bo dajala obilen pridelek.
Pred njim bo šla pravičnost
in utirala pot njegovim korakom.
Odpev: »Pokaži nam, Gospod, svojo dobroto!«
2. berilo
Velikodušnost do bratov
Berilo iz pisma apostola Pavla Rimljanom (Rim 9,1-5)
Bratje in sestre, govorim resnico v Kristusu, ne lažem, moja vest mi je priča v Svetem Duhu: v svojem srcu nosim veliko žalost in nenehno bolečino. Kajti žêlel bi biti sam preklet in ločen od Kristusa v prid svojim bratom, ki so moji rojaki po mesu. Oni so Izraelci. Njim pripadajo posinóvljenje in slava, zaveze in zakonodaja, bogoslužje in obljube; njihovi so očaki in iz njih po mesu izhaja Kristus, Bog, ki je nad vsem, slavljen na veke, amen.
Aleluja Upam v Gospoda, čakam na njegovo besedo. Ps 130,5
Evangelij
Jezus vabi Petra k sebi
Iz svetega evangelija po Mateju (Mt 14,22-33)
Ko se je množica nasitila, je Jezus takoj naročil učencem, da so šli v čoln in se peljali pred njim na drugo stran; sam naj bi medtem odpústil množice. In ko je množice odpústil, je šel na goro, da bi na samem molil. Ko se je zvečerilo, je bil tam sam. Čoln pa se je medtem oddáljil že precej stadijev od brega. Valovi so ga premetavali, kajti pihal je nasprotni veter. Ob četrti nočni straži je Jezus hodil po jezeru in prišel k njim. Ko so ga učenci videli hoditi po jezeru, so se vznemirili in rekli: »Prikazen je.« Od strahu so zavpili. Jezus pa jim je takoj rekel: »Bodite pogumni! Jaz sem. Ne bojte se!« Peter mu je odgovóril in rekel: »Gospod, če si ti, mi ukaži, da pridem po vodi k tebi.« On mu je dejal: »Pridi!« In Peter je stopil iz čolna, hodil po vodi in šel k Jezusu. Ko pa je videl, da je veter močan, se je zbal. Začel se je potapljati in je zavpil: »Gospod, reši me!« Jezus je takoj iztegnil roko, ga prijel in mu dejal: »Malovernež, zakaj si podvómil?« In ko sta stopila v čoln, je veter ponehal. Oni pa, ki so bili v čolnu, so se mu poklonili do tal in rekli: »Resnično, ti si Božji Sin.«
Glas rahlega šepeta
Danes nas Beseda skupaj z Elijem, apostolom Pavlom in ostalimi učenci vodi v svet skrivnostnega Božjega razodevanja.
1) Božja gora Horeb, kraj, ki simbolno predstavlja tudi vse druge kraje razodevanj, je kraj, kamor je Elija potoval štirideset dni in štirideset noči, kar pomeni toliko časa, kolikor je bilo potrebno, da se mu je Gospod lahko razodel in je Elija to tudi lahko slišal.
Na goro se je umaknil tudi Jezus potem, ko je nasitil ogromno množico. Da bi na samem molil in slišal Očeta.
In na to goro kliče Oče tudi nas, da bi nam lahko spregovoril in bi se naše srce lahko naučilo Božjega stila razodevanja. Kajti On ni v silnem viharju, ki kruši gore in lomi skale niti ni v potresu in ni v ognju, temveč se razodene v glasu rahlega šepeta. Tam srce vzdrhti, tam se zgodi srečanje. Gospod ni Bog senzacije in klicanja pozornosti, temveč skrivnostno čaka v tihih drobnih »šepetih«, da ga najdejo tisti, ki ga iskreno iščejo. In kdor ga najde, spozna tudi, kako prav ta tih rahel šepet resnično premika skale.
2) Dolgo Elijevo potovanje na goro Horeb se zgodi po zanimivem dogodku na drugi, prav tako pomembni gori Karmel, kjer zmagoslavno pobije 400 lažnih prerokov. Gora Karmel tako zanj ni več kraj razodetja Boga, temveč gora zmagoslavja, Elija pa iz poslušnega preroka postane zmagoviti bojevnik. Zato Gospod dopusti, da ga strah pred kraljico Jezabelo požene v puščavo, kjer ponovno izkusi svojo majhnost, ko si pod grmom želi smrti. Takrat ga dvakrat obišče Gospodov angel, mu da jesti in piti ter pošlje naprej. Šele potem se mu lahko razodene in pokaže, kako Božje delovanje ni v senzaciji ali dokazovanju moči niti ne v potresih in ognju, temveč v ponižnem poslušanju rahlega šepeta, ki vodi vse.
Enako učenci. Priča so veličastni pomnožitvi kruha, kjer Jezus nasiti veliko množico, ki ga hoče narediti za kralja. Ob tem so se tudi sami počutili ponosne in pomembne in najbrž z dvignjenimi glavami delili kruh, ki skrivnostno ni ponehal. Vendar ima Jezus tudi za njih čudovito pedagogiko! Sam bo odpustil množice, učence pa takoj pošlje v čoln in na morje. Tudi oni so namreč podlegli skušnjavi, da Božje delovanje postane senzacionalna predstava, v kateri so postajali vedno bolj pomembni. Tudi njim je Jezus moral razodeti, kako ni v viharju, ni v prikazni, ki hodi po vodi, temveč v drobnem šepetu tihe navzočnosti, ki pomiri še tako razburkane valove in utiša še tako grozeči nasprotni veter.
Tudi oni so morali izkusiti lastno omejitev, da jih je spomnila, kako brez Njega ne morejo storiti ničesar.
3) In ne nazadnje je v tem odlomku čudovito prikazana tudi dinamika duhovnega življenja – dinamika iskanja, najdenja in poslanstva. Gospod učence najde sredi viharja, ga umiri, jih pa tudi pokliče naprej, ven iz varnosti. Petru tako reče: »Pridi!« V moči te Besede, človek lahko hodi in deluje.
Elija in učenci v nekem trenutku pozabijo kdo je prvi, zato je Elija poslan v puščavo, učencem pa na morje. Puščava in viharno morje, za človeka popolnoma neugodni situaciji tako za Boga postaneta privilegiran prostor razodetja.
Kajti samo tisti, ki je izkusil svojo mejo in spoznal, da potrebuje Drugega, lahko tega Drugega tudi oznanja. Kdor pa tega ne živi, oznanja lahko samo samega sebe ali moč lastne ladje.
Elija se po razodetju na gori Horeb vrne v puščavo in ponovno postane to, kar resnično je – prerok, ki oznanja Besedo Boga in ne svoje.
Učenci se z morja vrnejo drugačni, ne kot tisti, ki iščejo svoje mesto (četudi še velikokrat padejo), ampak kot oznanjevalci Njega. Kot tisti, ki ne morejo sloneti le na lastnih čolnih moči, temveč upajo zaradi Besede stopiti na vodo in hoditi po njej.
To pa je tudi življenje slehernega kristjana – hoja po vodi! Življenje, ki pričuje, da je vsa trdnost in vsa gotovost »trdih tal« v pogledu pripetem na Kristusa in ne na moči lastnih čolnov. Je tisti, ki gleda in se ukvarja z Življenjem in ne s smrtjo.
Nasprotni veter bo vedno, valovi bodo vedno. Zato pa je edino resnično pričevanje oznanjanje smeri našega pogleda. Kdor upre pogled v temo in valove nasprotovanj, se začne potapljati, kdor pa ve, da je bil prvi poiskan in je moč v smeri njegovega pogleda, gre tudi resnično ven, na odprto morje, izven območja varnega, k bratom in sestram, ki se utapljajo v valovih. Kajti moč ni v jakosti čolna ali pogumu človeka, temveč v pogledu, ki je zasidran v oči Vstalega.
Anja Kastelic
OZNANILA
Godovi ta teden: jutri Lovrenc, diakon, mučenec, v torek Klara (Jasna), redovna ustanoviteljica, v sredo Ivana Šantalska, vdova, redovnica, v petek Maksimilijan Kolbe, duhovnik, mučenec, v soboto je zapovedani praznik Marijino vnebovzetje – Veliki šmaren in shod na Gori; nedelja je 20. med letom, za našo župnijo nedelja krstov.
Do sobote bodo sv. maše zvečer ob 20h, v soboto, na Veliki šmaren, bo sv. maša zjutraj ob 7h v farni cerkvi, druga ob 10h na Gori (na Malenskem vrhu). Vsem, ki imate zdrave noge, priporočamo, da jih uporabite. Z avtomobili se peljite le tisti, ki boste omogočili navzočnost pri sv. maši starejšim, bolehnim ali invalidom. Parkirišče na Gori nima neomejenih možnosti… Pri sami maši upoštevajte navodila o primerni medsebojni razdalji oziroma nošenju mask. Z nami bo prošt Jože Lap, ki bo blagoslovil obnovljeno notranjščino cerkve.
V petek bom namesto prvega petka obiskoval bolnike in ostarele. Zvečer po maši bo pol ure izpostavljeno Najsvetejše za osebno in skupno molitev.
Bog povrni za vse, kar ste preteklo nedeljo darovali pri »ofru«.
Po namenu + Janeza Jelovčana so darovali sosedje 300 EUR za cerkev na Volči. Bog povrni! Po namenu domačih in sorodnikov je bilo za pokojnega darovanih 10 maš. Prav tako Bog povrni!
SVETE MAŠE
PO 10. 8. 20,00: + Janez Jelovčan, 7. dan
+ Miro Šink, 4. obl.
TO 11. 8. 20,00: + Ivana Marinšek, 35. obl.
SR 12. 8. 20,00: + Jožef Benedičič
ČE 13. 8. 20,00: + Vinko Dolenec (brat Franc z ženo)
PE 14. 8. 20,00: + Silvo Rant, obl.
SO 15. 8. 7,00: Za župljane
MALENSKI V. 10,00: Po namenu
++ Katarina in Matevž Krmelj
NE 16. 8. 7,00: Za župljane